سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد

تعطیلات سال نو، علت تأخیر ورود واکسن خارجی به کشور

مهدی زاده گفت: به دلیل تعطیلات سال نو میلادی ورود واکسن های خارجی به کشور متوقف شده بود اما از ۲۵ دی دوباره واکسن وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با هماهنگی که از طریق وزارت بهداشت انجام شده است، ۲۵ دی ماه واکسن آسترازنکا وارد کشور می‌شود و با فاصله زمانی کم طی دو سه روز بعد از ورود به ایران وارد استان می‌شود.

او گفت: برای افرادی که زمان تزریق نوبت سوم واکسن آسترازنکا آن‌ها رسیده است، اما واکسنی برای تزریق وجود ندارد، این فاصله زمانی مشکلی به وجود نمی‌آورد.


بیشتر بخوانید


پیشتر معاون سازمان غذا و دارو در ارتباط با کمبود واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون کشور گفته بود  واکسن آسترازنکا را تنها از یک سری منابع مورد تأیید می‌توانیم بیاوریم که آن منابع هم به ما حداکثر در حد یک تا دو میلیون واکسن می‌دهند.

بیشترین مقدار واکسن آسترازنکا که تا الان برای ما آمده، چیزی در حد دو میلیون و ۸۰۰ هزار دز بود که از ژاپن آمده است.

به گفته مهدی زاده  اکثر افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند، بیماری زمینه‌ای یا سابقه اشکال در تلقیح واکسن کرونا دارند که یادآوری این نکته ضروری است که افراد بالای ۶۰ سال بیشتر از ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته و احتمال اینکه سطح ایمنی در این گروه کاهش پیدا کرده باشد وجود دارد و یکی از دلایل اصلی فوت می‌تواند این نکته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون دستورالعملی برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال ابلاغ نشده و همچنین واکسنی هم در نظر گرفته نشده است؛ تزریق دو نوبت واکسن کرونا برای این گروه سنی ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.