سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی بافت زلزله زده سرآقا سید با ابلاغ ضوابط حفاظتی روستا

به زودی با ابلاغ ضوابط حفاظتی بافت تاریخی روستای سرآقاسید هماهنگی‌های لازم برای بازسازی بافت زلزله زده این روستا انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی با ابلاغ ضوابط حفاظتی بافت تاریخی روستای سرآقاسید برای چگونگی اجرای تعمیرات و هزینه تسهیلات مسکن روستایی در این روستای تاریخی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

آیت الله آزادگان افزود: مدیریت بحران استان تاکنون مبلغی برای بازسازی آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله اختصاص نیافته است.

به دنبال زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهر ماه امسال آثار تاریخی شهرستان کوهرنگ دچار خسارت شد؛ تعدادی از خانه‌های واقع شده در بافت تاریخی روستای سرآقاسید در اثر این زلزله آسیب دید که با توجه به بررسی‌های انجام شده، اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی این خانه‌ها درخواست شده است.

روستای سرآقاسید دارای بافت پلکانی و به «ماسوله زاگرس» معروف است؛ اعضای شورای‌عالی ثبت کشور آبان‌ماه امسال با ثبت بافت تاریخی روستای پلکانی سرآقاسید در فهرست آثار ملی ایران موافقت کردند.


بیشتر بخوانید


در اثر این زلزله بخش‌هایی از درب ورودی و دیوار‌های بخش جنوبی، شرقی و غربی قلعه تاریخی مشهدی محمد روستای محمدآباد دهناش در بخش بازفت این شهرستان هم تخریب شد.

به گفته آزادگان، برای انجام عملیات بازسازی و حفظ و نگهداری بخشی از قلعه تاریخی دهناش هم به ۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قدمت ساخت بنای قلعه تاریخی مشهدی محمد روستای محمدآباد دهناش بخش بازفت به حدود ۱۴۰ سال قبل باز می‌گردد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.