سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ بیکاری ۲۱.۶ درصدی به ۱۴.۹ درصد رسید

استاندار سابق کرمانشاه گفت : در پایان سال ۹۹ نرخ بیکاری استان به ۱۴.۹ درصد رسید و از رتبه اول بیکاری در کشور فاصله گرفتیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ هوشنگ بازوند استاندار سابق کرمانشاه گفت : براساس گزارشات مرکز آمار، این استان در سال ۹۶ با نرخ بیکاری ۲۱.۶ درصدی رتبه اول بیکاری در کشور را داشت، بر اساس همین گزارشات در پایان سال ۹۹ نرخ بیکاری استان را به ۱۴.۹ درصد رساندیم و از رتبه اول بیکاری در کشور فاصله گرفتیم.

با وجود اینکه نرخ بیکاری را کاهش دادیم، اما معتقدم اولویت اول استان کرمانشاه ایجاد شغل پایدار برای جوانان است.

اسناد مهمی، چون آمایش، اشتغال و جهش تولید را با کمک بخش خصوصی تدوین کردیم و باید بدانیم که ایجاد یک شغل سخت‌ترین کار است.

برای اینکه بتوانیم شغلی ایجاد کنیم باید از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای هر شخص بیکار در اختیار داشته باشیم.

پروژه گرمسیری بزرگترین طرح سرمایه گذاری در کشور است

میزان سرانه درآمد مردم استان در سال ۹۵ میزان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ میلیون تومان رسیده است یعنی سهم ما از دولت در این چهار سال چهار دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نظام در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان در طرح سامانه گرمسیری سرمایه‌گذاری کرده است که در دشت ذهاب این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بطوریکه کشاورزان امسال ۳۱۰ هزار تُن محصول علاوه بر میزان پارسال برداشت کردند و این پروژه در منطقه قصرشیرین و نفت شهر نیازمند سرمایه‌گذاری است که برآورد می‌شود سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه در استان کرمانشاه نیاز است.

در سامانه سردسیری ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد داریان داریم که ۴۰۰ میلیون متر مکعب سهم عراق است و پیشنهاد می‌شود ۲۰۰ میلیون متر مکعب باقی مانده از پاوه منتقل شود؛ مطالعات مربوطه انجام شده و تکمیل آن نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است.

تهیه سند نفت و گاز کرمانشاه به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار بسیار ارزشمند است پروژه‌های اسلام‌آبادغرب با ۱۵ هزار میلیارد تومان و سنقر با سه هزار میلیارد تومان شروع شده و ۱۱ پروژه دیگر در این سند تعریف شده است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند بخشی از عقب ماندگی استان کرمانشاه را جبران کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.