سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداف تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره دلایل تاسیس این سازمان توضیحاتی را ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: پیش از تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مجموعه‌ای از مراکزی را داشتیم که عمدتا در دو نهاد سازمان بهزیستی و  وزارت آموزش و پرورش به عنوان پیش دبستانی و مهد کودک فعالیت می‌کردند.

به گفته همتی فرد این مراکز بدون سازماندهی و نگاه تربیتی فعالیت می‌کردند که این امر باعث ناکارآمدی خدمات در بحث رویکردهای تربیتی می شد؛ این موضوع باعث شد شورای عالی انقلاب فرهنگی نه فقط مهد کودک‌ها، بلکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را ساماندهی حاکمیتی کند.

این اقدام باید منجر به مدیریت یکپارچه سازمان ملی تعلیم و تربیت مهد‌های کودک شود. به طوری که از ظرفیت همه نهاد‌ها استفاده شده و نباید این مدیریت یکپارچه صرفا محدود به مهدهای کودک بشود.

 به گفته وی، جمعیتی که در مهد‌های کودک حضور دارند، به ۱.۵ میلیون نفر هم نمی‌رسد.

طبق گزارش های ارائه شده، هنوز مشخصص نیست که ۷ میلیون کودک ایرانی تحت پوشش سازمان ملی تعلیم و تربیت قرار گرفته اند یا خیر و نحوه دریافت خدماتی از جمله  کتاب ها، رسانه‌ها و محصولات فرهنگی برای این کودکان چگونه است.

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ماموریت دارد که با ساماندهی مجموع خدمات، محصولات و مراکز، رویکرد تربیتی را بر مراکز تعلیم و تربیت کودک حاکم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.