سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت یارانه حمایتی بلاعوض به رانندگان اتوبوس ارومیه

رئیس سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: شهرداری یارانه حمایتی به صورت بلاعوض به رانندگان اتوبوس پرداخت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - ناصر سعید آبادی رئیس سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: شهرداری یارانه حمایتی به صورت بلاعوض روزانه ۲۰۰ هزار تومان به رانندگان اتوبوس در دوران کرونا پرداخت می‌کند.

وی می گوید: در سال ۸۶ اتوبوس‌های بخش خصوصی با ۱۷.۵ درصد قیمت کارشناسی اتوبوس به بهره برداران خصوصی واگذار و  ۸۲.۵ درصد مبلغ اتوبوس توسط دولت پرداخت شد و قرار شد تا مدت ۱۰سال به شهروندان خدمات دهی کنند.

به گفته سعید آبادی تعداد اتوبوس‌های بخش خصوصی در حال حاضر ۲۹۰ دستگاه است، و تا شیوع کرونا مشکلی در روند خدمات دهی نبود و با کاهش مسافر و محدودیت‌ها تردد‌ها در ایام کرونا و افزایش هزینه‌ها، رانندگان با مشکل مواجهه شدند که شهرداری به منظور تامین و حمایت از این قشر و با مصوبه شورای شهر هرروز ۲۰۰ هزار تومان برای هر دستگاه بعنوان یارانه حمایتی ایام کرونا تصویب و با اولویت و به صورت ماهانه به حساب بهره برداران اتوبوس‌های خصوصی واریز شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: قبل از تیر ماه نیز چندیدن مورد کمک بلاعوض از سوی شهرداری، یارانه حمایتی، تامین لاستیک به بهره برداران تخصیص یافت.

سعید آبادی معتقد است: شهرداری ارومیه هیچ مشکلی بابت تمدید قرار داد با اتوبوس‌های بخش خصوصی ندارد و آمادگی دارد به مد ت ۵سال دیگر قرار داد با این بهره برداران منعقد کند و یارانه حمایتی ایام کرونا همان ۲۰۰ هزار تومان روزانه را نیز تا تعیین نرخ کرایه جدید در سال آینده از سوی شهرداری به بهره برداران پرداخت کند و در هنگام تعیین نرخ جدید و براساس میزان درصد افزایش کرایه‌ها تصمیمات لازم برای نحوه برقراری حمایت‌ها مذکور اتخاذ کند.

وی می گوید: اگر به هر دلیلی بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی با شرایط اعلامی را حاضر به تمدید قرار داد نباشند می‌توانند به اداره نظارت بر اتوبوس رانی مراجعه و تقاضای آزاد سازی اسناد را ارائه و بعد از طی مراحل قانونی و ابطال پروانه بهره برداری و اتوبوس رانی و حدف از سامانه یارانه‌ای و بیمه‌ای از چرخه حمل ونقل خارج شوند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.