سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان زنجان خبر داد؛

کشف و معدوم سازی مواد غذایی تاریخ گذشته در زنجان

حجت الاسلام کرمی گفت: حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان بابیان اینکه حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان معدوم شد، گفت: در این زمینه برای مسئولان خاطی در دامپزشکی، جهادکشاورزی و صمت استان زنجان پرونده قضایی تشکیل شد.

او در بازدید از شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور زنجان گفت: حجم زیادی از جوجه، مرغ و بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده در این انبار دپو شده که مقادیر قابل توجهی از کالا‌ها تاریخ مصرفشان گذشته، یا یک روز مانده و در حال انقضاء بود؛ این در حالی ست که در مواقعی از سال، حتی یک عدد مرغ در بازار یافت نمی‌شد.


حجت الاسلام کرمی  می گوید: این شرکت از نهاده‌های دامی یارانه‌ای و ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی استفاده کرده و الان هم مرغ‌ها را نگه داشته اند تا اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شد، این اقلام را به قیمت سوداگرانه بفروشند.


دادستان زنجان با بیان این که موضوع قابل تامل دیگر، وضعیت نامناسب نگهداری مرغ، جوجه و بوقلمون با وجود حیوانات موذی و لاشه آن‌ها در محل، نگهداری محصولات فاسد در محیط مشترک با محصولات سالم و انتشار بوی تعفن در سردخانه است که این امر، قطعا ناشی از کوتاهی و سهل انگاری مسئولان دامپزشکی استان زنجان است.

حجت الاسلام کرمی می گوید: أخیرا ۱۰ کامیون بوقلمون ذبح شده، اما هیچگونه تاییدیه قرنطینه‌ بهداشتی از مبداء حمل ندارد.


به گفته دادستان زنجان مجموعه جهادکشاورزی و سازمان صمت نیز در این خصوص کوتاهی کرده اند؛ با وجود اینکه برای تمامی این طیور یارانه مصرف شده اما در این سردخانه احتکار شده است.


او می گوید: آنچه در سامانه انبار ثبت شده با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد و حجم محصول آماده در اینجا به لحاظ دپو و مسائل بهداشتی و احتکار قابل قبول نیست.


دادستان زنجان گفت: برای کسانی که که ترک فعل کرده اند در مجموعه صمت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان پرونده تشکیل می‌شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده اند برخورد قانونی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.