سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گناباد قابلیت تبدیل به مرکز ترانزیت تجاری منطقه‌ای را دارد

فرماندار گناباد از ظرفیت های اقتصادی گناباد که خود قابلیت تبدیل شدن به مرکز ترانزیت آزاد تجاری در خراسان رضوی را دارد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - رضا نصیری گفت: گناباد با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی خود قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز بازرگانی و ترانزیت آزاد تجاری در جنوب خراسان رضوی را دارد. 

با ایجاد این مرکز تجازی و ترانزیتی، این شهرستان به مکانی برای ذخیره و خرید و فروش عمده کالاها و محصولات تولیدی و اساسی در سطح منطقه تبدیل می شود به طوری که علاوه بر آنکه خریدارانی از شهرهای اطراف برای خرید به این مرکز مراجعه می کنند، فروشندگان کالا هم می توانند از این بستر برای عرضه عمده کالاهای خود بهره بگیرند.

او گفت: ایجاد سردخانه بزرگ برای نگهداری کالاها و محصولات کشاورزی و اساسی با گستره ظرفیت منطقه ای را از نیازهای مهم اقتصادی گناباد است و باید با برنامه ریزی موثر و حمایت از سرمایه گذاران، بستر تحقق این امر فراهم شود.


بیشتر بخوانید


فرماندار گناباد معتقد است: در کارگروه کارگروه تخصصی برای ایجاد تحول در بازار و عرضه و فروش کالاها و خدمات در گناباد باید با بهره گیری از پتانسیل های موجود، نقشه راهی برای تحول و رونق کمی و کیفی اقتصادی بازار این شهرستان با طرح نقطه نظرات کارشناسان و مسئولان ذیربط تدوین شود.

او می‌گوید: سهمیه گناباد در جهت طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال آینده سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است این مساله علاوه بر کمک به افزایش حداقل ۱۰ هزار نفری جمعیت در این بازه زمانی، به رونق اقتصادی بازار و واحدهای صنفی این شهرستان در بخش های مختلف کمک می کند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.