سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتصاب جدید نظامی چین در هنگ کنگ

پنگ جینگ تانگ که پیشتر فرمانده شبه نظامیان در چین بود از این پس به عنوان فرمانده یکی از پادگان‌های ارتش در هنگ کنگ فعالیت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین یک فرمانده شبیه نظامی به نام جینگ پنگ را مسئول یکی از پادگان های نظامی در هنک کنگ کرد. وی که پیش از این درجه سرلشگری داشت، معاون رییس ستاد نیروی پلیس شبه نظامیان در چین بوده است. 

انتصاب وی به عنوان فرمانده یکی از پادگان‌های ارتش هنگ کنگ با امضای مستقیم رییس جمهور چین انجام شده است. یک روزنامه رسمی محلی در چین در گزارشی عنوان کرده پنگ پیشتر رییس ستاد نیرو‌های پلیس مسلح در اویغور بوده است.

براساس قانون اساسی چین امور مربوط به دفاع و فعالیت‌های خارجی در هنگ کنگ باید توسط دولت چین اداره شود. دولت هنگ کنگ تا به حال واکنشی نسبت به این انتصاب نشان نداده است.

پنگ پس از این انتصاب گفت: من با تمام نیرو‌های مسلح در این پادگان همکاری خواهم کرد و همگی در جهت دفاع از حاکمیت ملی و منافع امنیتی گام بر می‌داریم.

بسیاری از فعالان طرفدار دموکراسی معتقدند چین پس از اجرای قانون جدید امنیتی در سال ۲۰۱۹ بسیاری از جنبه‌های آزادی‌های فردی در هنگ کنگ را نقض کرده است. با این حال، پکن همواره این ادعاها را رد کرده و دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در این منطقه را محکوم کرده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.