سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم عملیات اجرایی پویش مردمی بذرکاری درمراتع شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان ازتداوم عملیات اجرایی پویش مردمی جنگلکاری با بذر در مراتع شهرستان سمنان و در راستای احیا مراتع و توسعه گیاهان دارویی خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنانمعصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت:  این اقدام درراستای طرح پویش سراسری بذرکاری برای احیاء وتوسعه پوشش گیاهی شهرستان همزمان باسراسرکشوراز اذرماه امسال آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد که در دی ماه جاری این طرح در سه سامانه مرتعی صلح دره، گرماب و چاه سم شهرستان سمنان اجرا گردید.

این طرح بامشارکت مرتعداران و شورای اسلامی روستای دوزهیر و جمعی از همیاران طبیعت در سطح ۱۰۰ هکتار و با بذر‌های بادام کوهی، درمنه دشتی و قیچ انجامگردید.

امسال با تصویب اعتبارات ملی و استانیدر بخش پروژه‌های احیا و اصلاح مراتع شهرستان و توسعه و کشت گیاهان دارویی سطح ۱۱۵۰ هکتار در ۲۰ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنانپویش مردمی بذرکاری با گونه‌های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا و درمنه دشتی و قیچبا مشارکت مرتع دار ه سامانه، همیاران طبیعت، بسیج عشایری، داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر اقشار تا پایان امسال کشت می‌گردد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.