سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو

نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در حاشیه نشست داوری منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع دستی که از امروز (۱۹ دی) با حضور استان‌های غرب کشور در کرمانشاه آغاز شده،از برنامه ریزی برای معرفی حدود ۶۰ اثر صنایع دستی ایران جهت حضور در نشست بین المللی مهر اصالت یونسکو خبر داد.

نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود که امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا آن را با حضور ۳۱ استان کشور در قالب ۹ منطقه برگزار می‌کنیم.

نشست‌های منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع دستی از ششم آذر شروع شده و تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

تاکنون این نشست‌ها به میزبانی استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، کرمان، مازندران و البرز برگزار شده و اکنون نیز کرمانشاه ششمین منطقه‌ای است که این نشست در آن درحال برگزاری است.

برگزاری نشست‌های منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع دستی تا نیمه اول ماه آینده به میزبانی استان‌های یزد، قزوین و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

حدود ۱۲۷ اثر منتخب را چند سال اخیر مورد ارزیابی قرار دادیم که در پایان حدود ۶۰ اثر برای ارسال به نشست داوری یونسکو انتخاب شد.

این آثار که احتمالا تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند، تا اواخر بهمن به شهر بخارای کشور ازبکستان به عنوان میزبان نشست داوری یونسکو ارسال می‌شوند.

این نشست قرار است اوایل سال ۱۴۰۱ برگزار شود، و آثاری که در این نشست مهر اصالت بین المللی می‌گیرند، به موزه شهر بخارا اهداء خواهند شد.

تاکنون ۵۸۵۶ اثر صنایع دستی در کشور نشان ملی و ۳۱۸ اثر هم نشان بین المللی گرفته اند.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.