سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمنی ۷۵ درصدی دُز سوم واکسن کرونا در برابر امیکرون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دریافت دُز سوم واکسن کرونا بیش از ۷۵ درصد ایمنی در برابر ابتلا به سویه امیکرون ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - فریدون رحمانی می‌گوید: دریافت دُز سوم واکسن کرونا بیش از ۷۵ درصد ایمنی در برابر ابتلا به سویه امیکرون ایجاد می‌کند و دُز اول و دوم واکسن ایمنی کمتری را در بر خواهد داشت.

امیکرون یک سویه از کرونا است که راه‌های انتقال و علایم آن مشابه سویه‌های قبلی است و تفاوت عمده آن با سویه‌های ووهان، انگلیسی و دلتا در سرعت بالای انتقال آن است.


بیشتر بخوانید


به طور معمول علایم این سویه در قسمت‌های فوقانی سر و گردن و شامل گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه و سردرد نمایان می‌شود و درگیری ریوی در این سویه کمتر خواهد بود.

از مهمترین ویژگی‌های امیکرون بالا بودن سرعت انتشار و قدرت انتقال فرد به فرد و تفاوت عمده این سویه با سویه‌های قبلی تاثیر زیاد واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم در پیشگیری و بروز عوارض خفیف‌تر در فرد مبتلا است.

رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و واکسیناسیون کرونا از راه‌های موثر در پیشگیری از سویه امیکرون است.

افرادی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده‌اند دُز سوم را می‌توانند از واکسن نوع آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت نمایند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.