سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان امسال بیمه تاکسیران‌های غیر فعال حذف می‌شود

ایمان فرهمندی گفت: دولت افرادی که از بیمه تاکسیرانی استفاده می‌کنند، ولی در این شغل فعالیت ندارند را از شمول بیمه و یارانه ۵۰ درصدی دولت خارج می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد -رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که تاکسیران‌های مشهد در سالیان متوالی با آن درگیر هستند، بحث بیمه تامین اجتماعی است.

وی گفت: درسنوات گذشته دولت با ایجاد ظرفیتی، تعدادی از تاکسیران‌های که در آن ایام مشغول به فعالیت بودند را در نظام بیمه رانندگان، مشمول بیمه تامین اجتماعی کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این نظام بیمه‌ رانندگان، ۵۰ درصد حق بیمه را راننده پرداخت کرده و ۵۰ درصد را دولت یارانه داده و کمک می‌کرد، ولی بیش از ۱۰ سال است که این فهرست‌ها بروز نشده و برخی از افراد از شغل تاکسیرانی خارج و افراد جدیدی به این شغل اضافه شدند که بیمه نبوده و در این مدت نیز بیمه نشده‌اند.

فرهمندی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال فرآیند شناسایی و رسیدگی به شکایات تاکسیران‌هایی که حذف می‌شوند به اتمام برسد و هم زمان تاکسیران‌های جدید اضافه و مشمول بیمه تامین اجتماعی و یارانه دولت در این بخش شوند.

 بر اساس برآورد‌ها قریب به ۹۰ درصد تاکسیران‌های شهر مشهد از بیمه بهره‌مند هستند که در سال‌های افزون حدود ۱۰ درصد این آمار تغییر کرده است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.