سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق دز اول واکسن کرونا به ۹۲ درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - بهنام اسماعیلی می‌گوید: از ابتدای فرایند واکسیناسیون کرونا تا کنون، بیش از ۸۲ هزار و ۸۰۴ دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز اول واکسن کرونا و ۷۰ هزار و ۴۲۴ آن‌ها دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

هم اکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال چهارمحال و بختیاری در دز اول علیه کرونا واکسینه شدند.

همچنین ۹۸.۵ درصد فرهنگیان استان معادل ۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر دُز نخست واکسن کرونا و ۱۶ هزار و ۹۳۶ فرهنگی نیز دُز دوم واکسن را دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس با همکاری مرکز بهداشت کارشناسان مرکز بهداشت استان به صورت دوره‌ای از مدارس بازرسی و نظارت انجام می‌شود و مراقبان سلامت در مدارس نیز نظارت دوره‌ای دارند.

هم‌اکنون ۵۰ مراقب سلامت رسمی و ۸۰ نفر نیز مراقب سلامت با قرارداد یکساله در مدارس استان فعالیت دارند که مراقبان سلامت دو تا سه مدرسه را زیرپوشش آموزش دارد.

این مراقبان از معلمان فعال در مدارس در رشته‌های زیست‌شناسی، علوم تجربی و تربیت‌بدنی هستند که به صورت یکساله با عنوان مراقب سلامت در مدارس فعالیت دارند.

در مدارس روستایی نیز رابطان سلامت با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

مراقبان سلامت در مدارس شهری دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای معاینه و افراد مشکوک را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌دهند و در مدارس روستایی نیز کارشناسان مراکز جامع سلامت به صورت فصلی در مدارس حاضر و دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند و موارد مشکوک را برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌دهند.

در سال تحصیلی جدید ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.