سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی کشت کلزا در خوزستان تحفه خشکسالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به شرایط منابع آبی پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت کلزا ۵۰ درصد کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - تورج نوروزی گفت:  خشکسالی و کاهش شدید ذخایر آب سد‌های خوزستان وضعیت کشت تابستانه در استان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی می‌شود کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

او می گوید البته امیدواریم تداوم بارش‌ها در فصل زمستان و مناطق بالادست، تا حدودی شدت خشکسالی در سال زراعی جاری را نیز کاهش دهد.

نوروزی به کاهش ۴۵ درصدی سطح زیر کشت محصول راهبردی دانه روغنی کلزا در خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نسبت به سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: امسال ۴۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار به صورت دیم زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت، این در حالی است که این میزان در سال زراعی گذشته ۶۷ هزار هکتار آبی و ۹ هزار هکتار دیم بود.

این مقام مسئول خشکسالی، نبود بارش موثر و فراگیر در فصل پاییز و همچنین جوابگو نبودن ذخایر آب سد‌های استان را علت اصلی کاهش سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا عنوان کرد.

به گفته نوروزی در بسیاری از مناطق شمالی خوزستان که کانون اصلی کشت کلزا در یک دهه اخیر بوده محدودیت و ممنوعیت کشت دانه روغنی کلزا به علت عبور از زمان کشت مناسب اعمال شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.