سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله اول طرح آبرسانی به همدان در چالش تامین ۷۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تنها مشکل طرح آبرسانی به شهر همدان را نقدینگی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-منصور ستوده گفت: فاز اول طرح آبرسانی به همدان برای وارد کار شدن پیمانکار برای اجرای همه مناقصه‌ها به اعتباری افزون بر ۷۰۰میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: قرار است تا ۱۴۰ کیلومتر از این خطوط توسط مشاور و پیمانکار بازدید و در طول خط، شیرآلات و اتصالات باقی مانده بررسی و چک لیستی به همین منظور فراهم و اسناد مناقصه توسط پیمانکار تهیه و موارد مورد نیاز خریداری شود.

تامین آب در شرایط اضطراری و فاز اول به همدان معادل ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است،که از طریق خط انتقال لوله فولادی به طول ۱۴۰ کیلومتر انجام می شود که ، از این میزان تاکنون ۱۲۲ کیلومتر آن انجام شده و ۱۸ کیلومتر آن باقی مانده است.

ستوده افزود: در طرح اضطراری فاز اول با دبی طراحی ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه، قرار شد حفاری و لوله گذاری در ۱۰ کیلومتر باقیمانده ابتدای مسیر (از سمت سد تالوار) انجام شود.

هم چنین قرار است تا بارگیری و حمل لوله‌های قطعه اول و اسناد مناقصه توسط مشاور طی یک هفته تهیه و به کارفرما تحویل داده شود تا شرکت آب منطقه‌ای همدان هم با شرکت آبفای کشور برای تامین اعتبار مناقصه خرید لوله وارد کار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه ظرفیت فاز اول (مدول اول تصفیه خانه) این طرح باید بر اساس ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه پیش رود، گفت: به همین منظور مقرر شد تا لوله‌های فولادی با قطر ۱۲۰۰ میلیمتر در این زمینه کار شود.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.