سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم:

کشاورزی دانش‌بنیان درقم ترویج می‌شود

حاجی رضا گفت: ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور با هدف استفاده هرچه‌بیشتر از ظرفیت‌های فناوری در بخش کشاورزی استان قم در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - محمد رضا حاجی‌رضاسرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر در اجرای طرح‌های کشاورزی دانش‌بنیان در استان بیش از همه نیازمند گسترش بستر‌های ارتباطی و تبادل اطلاعات میان بهره‌برداران این بخش با فعالان حوزه فناوری هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در همین راستا تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ابعاد متنوع و گسترده استفاده از فناوری‌های روز دنیا در بخش کشاورزی را برای بهره‌برداران به نمایش درآوریم و کشاورزان استان را به سمت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها تشویق کنیم.

حاجی رضا گفت: استفاده از فناوری دربخش کشاورزی قم علاوه برافزایش سطح تولید محصولات به طور حتم هزینه‌های جاری بهره‌برداران را نیز کاهش خواهد داد و موجب سوددهی بیشتر بسیاری از کسب‌وکار‌ها در این حوزه مهم اقتصادی می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به لزوم تحول دربخش کشاورزی قم و تدوین برنامه‌ای جامع دراین رابطه، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری جدیدترین یافته‌های علمی برای افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان از جمله موارد مورد توجه در این برنامه است.

حاجی رضا با اشاره به استقبال خوب کشاورزان قمی از ظرفیت‌های فناوری برای تولید بیشتر محصول،گفت: درحال حاضر نیز شمار زیادی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان درحوزه‌های مختلف ازجمله زراعت، باغداری، دامپروری، شیلات و صنایع تبدیلی برای ارتقاء کمی و کیفی سطح تولید محصولات خود از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند که باید این روند افزایش یابد.

از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی درحوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

 

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کشاورزی ، دانش بنیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.