سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ درصد کارمندان کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد کارمندان شاغل در ادارات و نهاد‌های استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: بقیه کارمندانی که واکسن نزده‌اند باید تست پی سی آر منفی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _ دکتر بهروز اخوان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، کارمندانی که ۲ دُز واکسن را تزریق نکرده باشند موظف به ارائه گواهی معتبر پزشکی مبنی بر عدم استفاده از واکسن و یا تست پی سی آر منفی به صورت ۲ هفته یک بار با هزینه شخصی خود هستند.

اخوان با بیان اینکه گزارش بازرسی و نظارت بر ادارات و دیگر اماکن استان بصورت مرتب به استانداری ارسال می‌شود،گفت: کرونا همانند آتش زیر خاکستر است و هر آن امکان دارد مجددا شیوع پیدا کند.

او گفت: با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین تعدادجانباختگان، خطر شیوع کرونا بخصوص سویه امیکرون در کشور همچنان بالا است.

دکتر اخوان با بیان اینکه سرایت پذیری امیکرون چند برابر بیشتر از دلتا است، گفت: این سویه نسبت به گونه‌های قبلی، درصد بیشتری از کودکان و جوانان را درگیر می‌کند و همواره با قدرت سرایت پذیری بالایی در جمع‌های خانوادگی انتشار می‌یابد.

او با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در تامین سلامت جامعه گفت: به افرادی که تاکنون به هر دلیل برای دریافت واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، همچنین افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، لازم است نسبت به تزریق دُز دوم و سوم در مراحل بعدی اقدام کنند.

اخوان گفت: تاکنون ۸۱ درصد کردستانی‌ها دُز اول، ۶۷ درصد دُز دوم و ۱۳۴ هزار نفر هم دُز سوم یا دز یادآور کرونا را دریافت کرده‌اند.

تاکنون ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۶۰ دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز جمعه ۱۷ دی در کردستان یک هزار و ۹۳۴ قربانی داشته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.