سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت؛

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وارد نسل سوم می‌شوند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری از ورود دانشگاه‌های علوم پزشکی به مراکز آموزشی نسل سوم خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در تشکیل دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه‌های نسل اول فقط به آموزش در حوزه سلامت پرداختند، اما با گذر زمان و ورود به نسل دوم، وارد تحقیق و پژوهش شدند.

نتیجه فعالیت دانشگاه‌های نسل اول تربیت اعضای هیات علمی توانمند و ثمره دانشگاه‌های نسل دوم تولید دانش، مرجعیت علمی و محتوای علم شده است.

امروزه برای نیاز‌های جامعه در حوزه سلامت باید دانشگاه‌های نسل دوم نمی‌توانیم  را تامین کنیم، به همین علت دانشگاه‌های کشور‌های پیشرفته وارد نسل سوم شده است.


بیشتر بخوانید


دانشگاه‌های نسل سوم باید پژوهش‌محور، رفع‌کننده مشکلات در راستای تبدیل دانش به محصول فناور، ثروت‌آفرینی، کارآفرینی و به‌کارگیری نخبگان باشد.

در دانشگاه‌های نسل سوم، پس از انجام مطالعات و تهیه مقاله‌ها، باید اتمام پروژه به تولید محصول در جهت رفع نیاز جامعه منجر شود.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها" نامگذاری شده، باید برای تحقق اهداف این شعار در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تلاش شود.

در داخل دانشگاه‌ها باید نگاه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها براساس تبدیل دانش به محصول، تجهیزات و یا تغییر در رفتار کادر درمان باشد تا فرار نخبگان اتفاق نیفتد.

شرایط کنونی مملکت به ایجاد اتحاد، جلوگیری از انجام امور موازی، پرهیز از کوچک شمردن فعالیت‌های دیگران و دوری از مسایل سیاسی نیاز دارد.

در دوران شیوع ویروس کرونا توان مجموعه کادر سلامت، بهداشت و درمان ارزیابی شد و هم اکنون در حوزه واکسیناسیون و تولید واکسن داخلی، ایران در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

در این آیین ارسلان خالدی فر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات مجید شیرانی تقدیر شد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.