سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سخت‌گیری ها برای اجرای واکسیناسیون در گلستان

استاندار گلستان از افزایش سخت‌گیری ها برای اجرای واکسیناسیون در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - علی محمد زنگانه استاندار گلستان گفت: سخت گیری در خصوص اجرای واکسیناسیون بیش از پیش انجام می‌شود و این اقدام خانه به خانه و فرد به فرد به جای مرکز به مرکز انجام می‌شود.

او گفت: تماشای مسابقات ورزشی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نظم و فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام و همراه داشتن کارت واکسن الزامی است.

زنگانه گفت: حراست دستگاه‌های اجرایی نظارت لازم را بر اجرای واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند و از طریق سامانه امید امکان پایش کارمندان ایجاد شود.

او گفت: ۲۵ تا ۳۰ هزار خانواده واجد شرایط برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند که از تمامی این افراد دعوت می‌کنم واکسیناسیون خود را جدی بگیرند تا ایمنی جامعه در برابر شیوع احتمالی امیکرون افزایش یابد.

زنگانه گفت: مخابرات استان امکان ارسال پیامک رایگان برای واجدین شرایط دریافت دز دوم و سوم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فراهم آورد.

او گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، اما با توجه به تایید ۴۷۶ مورد امیکرون در کشور که ۴ مورد آن گلستانی هستند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی الزامی است.

زنگانه گفت: تعداد ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۱ بیمار در icu بستری هستند و ۱۲ بیماراز دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند.

او گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند هر دو دُز و البته بیش از ۱۶۰ هزار نفر دُز سوم واکسن را زده اند و باید اطلاع رسانی به دریافت کنندگان دز‌های اول و دوم جهت تزریق دز سوم انجام شود.


انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.