سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید عموم از ارگ کلاه فرهنگی بیرجند در ایام نوروز

عباس زاده گفت: با تأمین استاندارد‌های لازم، ارگ کلاه فرهنگی تا عید نوروز ۱۴۰۱ آماده استفاده عموم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه بررسی نحوه مدیریت و بهره برداری از ارگ کلاه فرنگی بیرجند گفت: پیرو دستور استاندار، تحویل، بهره برداری و مدیریت ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار می‌شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با تسهیل شرایط بهره برداری مردم از ارگ کلاه فرهنگی و تأمین استاندارد‌های لازم، زمینه استفاده عموم مردم از این بنای تاریخی را تا عید نوروز ۱۴۰۱ فراهم کند.

به گفته عباس زاده ؛ از زمان واگذاری مجموعه، علاوه بر مسئولیت تأمین حفاظت فضا و امنیت مردم، تضمین حفاظت از ساختمان فرمانداری نیز به عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید در اولین قدم نسبت به احداث دیوار دور تا دور ارگ کلاه فرهنگی اقدام کند تا این اثر تاریخی از ساختمان فرمانداری کاملاً جدا شود.

عباس زاده معتقد است: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با لحاظ تمام مسائل و جوانب امر برای در ورودی مجموعه نیز طرحی شکیل و چشم نواز ارائه کند.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت شهرداری بیرجند نیز در زیباسازی محوطه ارگ استفاه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: لازمه ادامه حیات هر منطقه، توجه به سرمایه‌های مادی و معنوی آن است از این رو  توجه به ارگ کلاه فرنگی به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی و از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان، حائز اهمیت است.

عباس زاده گفت: ارگ کلاه فرهنگی نه برای بیرجند بلکه برای استان، نماد هویتی و جزو ظرفیت‌های فرهنگی است لذا باید به خوبی مراقبت و نگهداری شود.

وی گفت: باید به مطالبه عمومی درخصوص بهره مندی از این اثر تاریخی شاخص توجه شده و این مجموعه هر چه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با توجه به دیدار استاندار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور در آینده نزدیک در خصوص تعیین تکلیف ۲ هزار مترمربع زمین مورد مناقشه با بنیاد و واگذاری آن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رایزنی‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.