سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج فرهنگ مطالبه گری یکی از رسالت‌های امامان جمعه

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امامان جمعه علاوه بر امور فرهنگی و دینی، باید به مسائل اجتماعی و اولویت‌های منطقه‌ای خود نیز توجه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش امامان جمعه‌ی استان در رشت با اشاره به ماموریت‌ها و رسالت‌های امامان جمعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، حفاظت از سرمایه‌های ملی و اولویت‌های منطقه ایی گفت: امامان جمعه علاوه بر برنامه ریزی در حوزه‌های فرهنگی و دینی، باید همچون مشاورانی امین، به نظام اجرایی منطقه‌ی خود کمک کنند و شرایط را بسمت بهبود اوضاع عمومی و ارتقاء بهره وری عملکرد‌ها سوق دهند.

او از امامان جمعه‌ی سراسر استان خواست نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست نگاه ویژه داشته باشند و مسئولان امر را نسبت به تخلفات احتمالی این حوزه آگاه کنند.

به گفته امام جمعه‌ی رشت، ترویج فرهنگ مطالبه گری یکی دیگر از رسالت‌های امامان جمعه در راستای حفاظت از سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای است و نقش آفرینی بهینه در خصوص اختلافات بین روستانشینان و منابع طبیعی، زمینه ساز وحدت رویه در روند حفظ انفال الهی خواهد بود.

آیت الله رمضانی، یکی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی، تجمیع ظرفیت‌های شهرستانی و استانی را از رسالت‌های امامان جمعه دانست و افزود: این امر باید در بستر مدیریت بهینه‌ی فرهنگی، دینی و انقلابی تجلی یابد.

به گفته او، خطبه‌های نماز جمعه، فرصت مناسبی ست که جریان سازی فرهنگی و انقلابی را به نحو شایسته و متناسب با اقتضائات روز طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری امامان جمعه‌ی گیلان نیز هدف از برپایی این نشست را تبیین شاخص‌های ارزیابی امامان جمعه‌ی استان در روند فعالیت‌های فرهنگی، دینی و انقلابی عنوان کرد و گفت: بی شک شاخص عملکرد هر یک از امامان جمعه‌ی ۳۵ گانه‌ی گیلان، نحوه‌ی نقش آفرینی در روند این فعالیت هاست.

 

انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.