سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن:

تورم در آمریکا مایه نگرانی است

رئیس جمهور آمریکا از بالا رفتن نرخ تورم در این کشور ابراز نگرانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن روز جمعه در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت تورم در آمریکا همچنان مایه نگرانی است، اما راه مقابله با این مشکل عقب‌نشینی از طرح‌های اقتصادی نیست.

به گزارش وبسایت کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این سخنرانی از مخالفت جمهوری‌خواهان با لایحه‌ای که به گفته او می‌توانست باعث کاهش تورم شود، انتقاد کرد.

ماه گذشته گزارشی از تورم آمریکا از سوی اداره آمار این کشور منتشر شد که نشان دهنده افزایش ۶.۸ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده، معیار قیمت کالا‌ها و خدمات به استثنای غذا و انرژی، در ۱۲ ماه گذشته بود. این جهش قیمت ها، بزرگترین جهش در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

بایدن می‌گوید به عنوان رئیس‌جمهور معتقد است که بهترین راه مقابله با افزایش بهای کالا‌ها، افزایش تولید است.

این در حالی است که جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا دسامبر گذشته در تشریح روند تورم در این کشور اعلام کرد طبق پیش بینی‌های مطرح شده، کاهش هزینه خدمات و تخصیص مجدد هزینه‌ها به سمت کالا‌ها، همچنین روند شیوع و ابتلا به کرونا تا سال ۲۰۲۲ گرفتار تورم هستیم.

گفته می‌شود دلیل اصلی این تورم بی سابقه در آمریکا افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های سوختی در بازار‌های جهانی است، اما جمهوری خواهان می‌گویند تورم زیاد این روز‌ها در آمریکا ناشی از برنامه‌ها و سیاست‌های هزینه بر بایدن در این کشور است.

بر اساس نظرسنجی اخیر شبکه «ای بی سی نیوز»، ۶۹ درصد آمریکایی‌ها از مدیریت دولت بایدن در زمینه‌ی مهار تورم ناراضی هستند و با سیاست‌های دولت او در این زمینه مخالفند.

 لایحه بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواخر نوامبر در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید. این طرح قرار است مالیات بر ثروتمندان را افزایش دهد تا از این طریق هزینه‌های جبرانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مراقبت‌های بهداشتی تامین شود. برخی چهره‌های دموکرات در کنار جمهوری خواهان سنا از مخالفان اصلی تصویب این طرح هستند و می‌گویند تصویب آن می‌تواند ضربه‌ای مهلک به اقتصاد آمریکا وارد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، جو بایدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۶:۰۷ ۱۹ تير ۱۴۰۱
جو تو همه پولها رو فرستادی اکراین تا روسیه به غنیمت بگیره. حالا گریه میکنی؟ روسیه پولاتو خورده. زلینسکی شلوارشم نمیتونه بالا بکشه بعد تو پولاتو ریختی تو اکراین که روسیه ببره بخوره؟ مردم امریکا بپاخیزید و پول هایتان را از بایدن دزد پس بگیرید.
من
۱۶:۲۰ ۱۸ دی ۱۴۰۰
خدایی روتون میشه این چنین گزارشهایی بزنید ...به قول معروف چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی....ما خودمون تورم تولید میکنیم اونوقت رفتیم سراغ آمریکا ...باز دمش گرم که اذعان میکنه تورم دارن...
شاهرخ
۱۱:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۰
خیلی دلم سوخت هم برا خودمان و هم برا اونا
عمار
۰۸:۰۱ ۱۸ دی ۱۴۰۰
بیا حتما از مدیران و مسئولان بانکداری و اقتصاد دارایی دولت قبلی ایران مشاوره بگیر تا تورم کشورت را به صفر و زیر زیر زیر صفر ببرند و اقتصادتون رو شکوفا کنند و چنان رونق اقتصادی برایتان بوجود آورند که ربو ربتون رو یاد کنید و به زیر زیر زیر خط فقر و اوج تورم شکوفا ببرنتان که چشاتون از حدقه بزنه بیرون از تعجب و حیرت . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .