سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمیعی: استقلال محروم نمی‌شود، اما جریمه مالی خواهیم شد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا ما را دچار محرومیت سنگین نمی‌کند، اما به طور حتم جریمه مالی در انتظارمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرشید سمیعی درباره حذف تیم فوتبال استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: از ۱۰ اسفند ۹۹ تا ۱ مهر ۱۴۰۰ هیچ اقدامی جهت اخذ مجوز حرفه‌ای انجام نشد. البته طبیعی بود، چون فکر می‌کردند روال همانند سال‌های قبل است. روز ۴ مهر ماه که حکم آجورلو صادر می‌شود و در نهایت در تاریخ ۷ مهر طی نامه‌ای از سوی بهاروند مشخص می‌شود باشگاه استقلال هیچ اقدامی انجام نداده است اما در مدت باقی مانده این فرصت به ما داده شد تا برخی مدارک را بارگذاری کنیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال با اشاره به تأیید مدارک باشگاه‌ها توسط کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: ما قانونی عمل نکردیم و این موضوع ۵ ،۶ سال به همین شکل است. اگر کمیته بدوی مدارک را تایید می‌کرد، موضوع اخذ مجوز حرفه‌ای حل می‌شد. کمیته بدوی برای اولین بار آمده به این شکل عمل کرده و مدارک ۳ تیم را تایید نکرده است. فدراسیون فوتبال برای اینکه خودش اقدامی نکند، تشکیل کمیته بدوی داد که این کمیته اقدام به حذف نمایندگان ایرانی کرده است.

سمیعی در ادامه گفت: در جلسه‌ای که با براتی در فدراسیون فوتبال داشتیم از او سوال کردم آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک ما را تایید می‌کنند یا خیر؟ که براتی در پاسخ اعلام کرد که شانس بسیار کمی داریم تا مدارک بررسی و تایید شود. فدراسیون فوتبال اگر کمیته بدوی و استیناف تشکیل داد، اما لزوما خودش تصمیم ساز نبود. در جایی مشاوران و مسئولان حقوقی فدراسیون متوجه اتفاق رخ داده شدند و‌ ای کاش مشاوران و مسئولان حقوقی قبل از رای کمیته بدوی ورود می‌کردند چرا که من مطمئن بودم شخص عزیزی خادم تلاش خود را کرد و اگر جلسه با مشاوران را زودتر برگزار می‌کرد، اکنون تیم‌ها می‌توانستند در آسیا شرکت کنند. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال هم از سوی رای کمیته بدوی غافلگیر شد. وزارت ورزش و فدراسیون نهایت تلاش خود را کردند تا مشکلات مجوز حرفه‌ای برطرف شود، اما از اقدامات کمیته بدوی غافلگیر شدند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره جریمه سنگین باشگاه استقلال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: بعید می‌دانم محرومیت سنگینی برای استقلال در نظر گرفته شود، چون مدارک ما ارسال شده است. جریمه نقدی می‌شویم، چون وقت و برنامه‌های آسیا را گرفتیم و بر هم ریختیم. باید جزییات رای را بگیریم و طی ۱۰ روز به دادگاه عالی ورزش برویم.

سمیعی در پایان گفت: طنز تلخ فوتبال ما این است که عده‌ای باعث و بانی وضع موجود هستند، ولی در نقش شاکی ظاهر می‌شوند.


بیشتربخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.