سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ هزار خانوار درگیر سیل/ امدادرسانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین برآورد‌ها ۱۳ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان درگیر تبعات ناشی از سیل هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های ۳۴۰ میلی‌متری و خسارت جدی به راه‌ها، مزارع کشاورزی و خانه‌های مسکونی، گفت: طبق آخرین برآورد‌ها ۱۳ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان درگیر تبعات ناشی از سیل هستند.

رحمدل بامری گفت: همزمان با وقوع بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب، رئیس جمهور به وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه دستور داد تا روند جبران خسارت‌های سیل و امدادرسانی تسریع شود.

وی گفت:  حضور سایر مسوولان ازجمله وزیر کشور، رئیس ستاد مدیریت بحران، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هلال احمر کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی و به ویژه استقرار استاندار سیستان و بلوچستان و پیگیری مشکلات مردم جنوب استان قابل قدردانی است.

بامری  گفت: بیشترین بارندگی‌ها ۳۴۰ میلی‌متر باران در کنارک را شاهد بودیم که در پی آن ۲ هزار خانوار آسیب دیدند و خانه‌های آن‌ها قابل سکونت نیست و لوازم خانگی آن‌ها نیز ازبین رفته است. در سایر شهرستان‌های استان هم مجموعا حدود یازده هزار خانوار دچار مشکلات ناشی از سیل هستند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده و برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در مرکز استان و شهرستان‌های درگیر سیل گفت:با وجود بارندگی‌های سیل آسا ۲ نفر در شهر نِگور بر اثر ریزش سقف جان باختند و مردم این منطقه نیازمند جبران خسارت‌ها هستند.

معاون استاندار به قطعی ارتباطات برخی روستا‌ها اشاره کرد و گفت: خدمات لازم توسط نیرو‌های مختلف اداری، جهادی و خیران در حال انجام است و هم اینک بیشترین نیاز سیل‌زدگان تامین لوازم خانگی، موادغذایی، پوشاک، پتو و چادر است که امیدواریم تهیه و ارسال شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، هدایت روان‌آب‌ها در حوزه دشتیاری و پایین‌دست سد‌های پیشین راسک و زیردان ساربوک و تخصیص اعتبار ویژه برای استاندارسازی خانه‌های غیرمستحکم، بهسازی راه‌های روستایی و جبران خسارت‌های سیل در تمامی بخش‌ها و تامین زیرساخت‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.