سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی، برترین استان کشور در رتبه واکسیناسیون علیه کرونا

محمد وحیدی گفت: خراسان شمالی توانسته برترین استان کشور در رتبه واکسیناسیون علیه کرونا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد - نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در واکنش به استیضاح وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون که به عنوان یکی از ارکان مهار بیماری کرونا مورد تایید است به خوبی در استان انجام شده به نحوی که خراسان شمالی توانسته برترین استان کشور در رتبه واکسیناسیون کرونا باشد.

محمد وحیدی گفت: طبق اطلاعات موجود در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دریافت دز اول و ۸۳ درصد از این جمعیت نیز با دز دوم واکسینه شده اند.

این نماینده مجلس گفت: شهرستان راز و جرگلان با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت در منطقه صعب العبور قرار دارد و محروم از حتی یک بیمارستان بود که با پیگیری‌های انجام شده  اکنون عملیات اجرایی احداث بیمارستان در حال انجام است.

به گفته دکتر وحیدی با راه اندازی و تجهیز دپارتمان قلب و تجهیزات مدرن و تخصص‌های مناسب، زمینه مسائل تشخیصی قلب و عمل‌های جراحی در استان فراهم شده است.

او نصب ۴ دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه ماموگرافی و ۴ دستگاه پی سی آر و ارتقای تجهیزات آی سی یو و سی سی یو، راه اندازی دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی و سی آرم، دریافت مجوز رشته نانوتکنولوژی و راه اندازی مرکز تربیت نیروی دستیاری تخصص کودکان و مرکز رشد و راه اندازی اورژانس هوایی را از جمله اقدامات مهم انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.