سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۳۲۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به چالش‌های موجود این منطقه گفت: علی‌رغم مشکلات این منطقه تاکنون برای حدود ۳۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - نادر طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در بازدید از کارخانه‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی به همراه استاندار فارس با اشاره به اینکه موضوعات ارزی و صادرات از مشکلات عمده فعالان و صنعتگران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه مطالبه ما به التفاوت نرخ ارز از سوی بانک‌ها در واردات مواد اولیه و فروش محصولات در گذشته از موضوعاتی است که همواره صنعتگران و تولید کنندگان خواستار برطرف شدن آن هستند.

او گفت: تامین امکاناتی مانند برق برای صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی شیراز توسط دستگاه‌های متولی از دیگر موضوعات و چالش‌های موجود منطقه محسوب می‌شود.

طیبی گفت: در جهت تسهیل کردن امور صنعتگران و افزایش نرخ بهره وری و تولید، دستگاه‌های خدمات رسان باید تا ورودی واحد‌های صنعتی زیر ساخت‌های آّب، گاز، برق و تلفن را تامین کنند.

او گفت: طی تماس‌ها و پیگیری‌هایی که استاندار محترم فارس جهت برطرف شدن مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شیراز با مدیران مرتبط برقرار کردند، امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور مشکلات و چالش‌های این منطقه برطرف شود تا شاهد افزایش نرخ تولید و توسعه همه جانبه منطقه ویژه اقتصادی شیراز در تمام بخش‌ها باشیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه این منطقه یکی از نخستین و قدیمی‌ترین مناطق ویژه کشور و استان به شمار می‌رود، که دارای قدمت بسیاری است گفت: قطعا فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای صنعتگران و سرمایه گذاران باعث رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد شد.

طیبی با اشاره به مساحت منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز در مساحتی بالغ بر هزار هکتار واقع و به ۵ فاز مختلف تقسیم شده‌است که فاز یک و دو کاملا به بهره برداری رسیده و ۸۰ درصد زیرساخت‌های فاز سه نیز آماده شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: این منطقه تاکنون برای حدود ۳۲۰۰ نفر در بخش‌های پیمانکاری، خدماتی، بازرگانی و صنعتی اشتغال ایجاد کرده است و حدود ۸۰ واحد فعال در این منطقه استقرار دارد و بیش از ۱۵۰ واحد در حال ساخت است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.