سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی؛

اجرای طرح ممیزی انرژی در ادارات کردستان آغاز شد

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق کردستان از اجرای طرح ممیزی انرژی برق و گاز ساختمان‌های اداری در سطح استان باهدف کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  عطایی معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق کردستان گفت: براساس برنامه‌های کلان کشور در برنامه‌های توسعه، طرحی تحت عنوان الگوسازی مصرف انرژی باهدف مدیریت بهینه انرژی در سطح کشور ارائه شد که طی آن‌همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف شدند تا با رعایت الگوی مصرف ۱۰ درصد نسبت به دوره‌های مشابه گذشته، در مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کنند.

عطایی گفت: با توجه به اینکه احداث نیروگاه و تولید انرژی برق مستلزم صرف هزینه‌های بالا و نیازمند زمان زیادی است به همین دلیل در شرایط کنونی، مدیریت مصرف بهترین و مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی ناشی از کمبود انرژی وصرفه‌جویی در حامل‌های انرژی است.

به گفته او: در همین راستا شرکت توزیع برق استان  به‌عنوان اولین دستگاه در سطح استان با استقرار سیستم مدیریت انرژی (ISO ۵۰۰۰۱) اقدام به اجرای طرح ممیزی در ادارات کردستان کرده است.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق کردستان گفت: در این طرح با تعریف برچسب انرژی برای هر ساختمان و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بار، تلاش می‌شود تا کمترین اتلاف انرژی در ساختمان صورت گیرد و در همین راستا در نظر است استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی توسعه یابد.

عطایی بابیان اینکه طرح ممیزی انرژی در ادارات تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، گفت: امید است تا پایان سال جاری این طرح در تمام ساختمان‌های این شرکت در سطح استان اجرایی شود.

او با اشاره به اینکه اجرای راهکار‌های بهینه‌سازی انرژی و اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌ها و همچنین ایجاد امنیت انرژی امری ضروری است، اظهار داشت: مدیریت مصرف برق می‌تواند کاهش هزینه تولید و بهبود بهره‌برداری را به دنبال داشته باشد.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان کردستان اولین شرکت در امر اجرای مدیریت انرژی بصورت سیستماتیک در سطح استان است،گفت: هدف از اجرای طرح ممیزی، کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ها و ادارات می‌باشد.

عطایی می گوید: کاهش مصرف انرژی ادارات ازجمله اهداف و برنامه‌های ابلاغی دولت در برنامه‌های توسعه است که به‌عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی‌های جشنواره شهید رجایی و دستور کار شورای اداری استان قرار دارد.

او با تأکید بر اینکه در این ممیزی همچنین میزان تولید مولد‌های انرژی خورشیدی نیز در محاسبات میزان مصرف لحاظ می‌گردد، گفت: استفاده بهینه از منابع انرژی، محک و اندازه‌گیری، مستندسازی و گزارش دهی بهبود میزان انرژی و همچنین شفافیت و انتقال اطلاعات تنها بخشی از مزایای اجرای این طرح است.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق کردستان گفت: بهبود مدیریت انرژی درزمینهٔ پروژه‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و ارزیابی و اولویت‌بندی اجرای فناوری‌های کارآمد درزمینهٔ انرژی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.