سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

۱۹ دی ماه با عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی ثبت شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نوزدهم دی ماه سالروز فتح میمک سال ۵۹ با عنوان نقش عشایر در جنگ باید در تقویم ملی کشور ثبت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام- حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام گفت: نوزدهم دی ماه سال ۵۹ مصادف با فتح میمک در عملیات ضربت ذوالفقار بوده که یاد و خاطره همه دلاورمردان فاتحان میمک و به ویژه عشایر غیور ایلام باید همیشه زنده نگه داشته شود.

او گفت: عشایر دلاور ایلامی به همراه ارتش مزه تلخ شکست را به دشمن چشاندند و موجب شدند صدام برای اولین بار فرماندهان خود را به دلیل شکست در جنگ اعدام کند.

خطیب جمعه ایلام از مسئولان کشور خواست نوزدهم دی ماه را به عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی کشور ثبت کنند.

او در ادامه با گرامیداشت شهادت حضرت زهرا (س) به بررسی شخصیت آن بزرگوار پرداخت و گفت: حضرت زهرا (س) بهترین یاور حضرت علی (ع) در حفظ دین و رسیدن به خدا بود.

او گفت: بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است، زیرا ما شیعه اهل بیت هستیم و باید یاد آن بزرگواران را گرامی بداریم.

او همچنین به جایگاه ازدواج در دین اسلام پرداخت و گفت: فلسفه ازدواج این است که دو فرد همدیگر را برای رسیدن به خداوند یاری کنند.

او گفت: خانواده نهادی است که برای تقویت ایمان شکل می‌گیرد تا فرزندی متولد شده که بنده خدا و صدقه جاریه باشد.

خطیب جمعه ایلام گفت: باید مواظب باشیم مراسم ازدواج مبدل به دام شیطان نشده و آغاز زندگی مشترک با معصیت و نافرمانی خداوند شروع نشود.

او گفت: در سراسر جهان زنان مسلمان را با حجاب و عفت می‌شناسند و این حجاب نماد حضرت زهرا (س) است.

او گفت: حجاب و عفاف اگر رعایت شود، استحکام خانواده پایدار و از ناهنجاری جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: حجاب برای زنان مصونیت و ارزشمند است و لذا با توجه به نقش حجاب در حفظ هویت اجتماعی باید از آن حفاظت و از کشف حجاب رضاخانی جلوگیری کرد، زیرا موجب بی هویتی زنان مسلمان می‌شود.

او با گرامی داشت یاد و خاطره زنانی که برای حفظ حجاب و عفت و حیای خود شهید شدند و در خانه ماندند تا حجابشان حفظ شود، گفت: آخر کار رضاخان شکست خورد و نتوانست حجاب را از زنان فاطمی بگیرد.

امام جمعه ایلام گفت: اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می‌کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.

او گفت: دشمن در جنگی سخت، نفس گیر و نرم سعی دارد با هزینه‌های هنگفت حجاب را از دختران ما بگیرد و با خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرم آنان را در باتلاق فساد فرو برد که انتهای این مسأله جهنم است.

او گفت: خودآرایی و خودنمایی موجب تباهی خانواده می‌شود و بالا رفتن آمار طلاق، بی سرپرست شدن کودکان و شرایطی که اکنون به وجود می‌آید، نتیجه همین رفتار‌ها است.

او با اشاره به اینکه برخی‌ها در جنگ نرم خود را باخته اند، از دادستان و ضابطین قضایی خواست از افرادی که کشف حجاب می‌کنند با آن‌ها برخورد کند.

خطیب جمعه ایلام گفت: هفدهم دی ماه سال ۵۷ وزیر وقت مقاله‌ای علیه امام نوشت که اولین اعتراض در حوزه علمیه قم شکل گرفت که چهار نفر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: آنان خواستند امام در اذهان مردم پاک شود، اما مردم به خیابان‌ها آمدند و در بهمن ماه همان سال انقلاب به پیروزی رسید.

او گفت: در این شرایط باید برگردیم به آن زمان که انقلاب ما پیروز شد و حرکت انقلابی ما از مسجد شروع شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: نقش مسجد در همدلی و اتحاد مردم بی نظیر بود و در این شرایط که کرونا بین ما و مسجد فاصله انداخته است، اکنون در این شرایط برای تثبیت وضعیت کرونا باید مجدد به مسجد پناه ببریم.

او گفت: سبک زندگی ما به گونه‌ای باشد مسجد جایگاه ما برای خواندن نماز باشد، نباید خانه خدا در بین ما متروک و خالی از افراد باشد.

او گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ هر کسی که قدم بر می‌دارد برای رفتن به مسجد در قبال هر قدمی که برمی دارد و باز می‌گردد ۱۰ حسنه برای او نوشته و ده گناه از گناهانش زدوده می‌شود.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.