سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

قوانین دست و پاگیر، مانع راه اندازی واحد‌های تولیدی

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قوانین دست و پا گیر موجب ایجاد مشکلاتی برای راه اندازی واحد‌های تولیدی شده به نحوی که بسیاری از تولید کنندگان در پیچ و خم این قوانین گرفتار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- آیت الله «حبیب اله شعبانی موثقی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: قوانین تورم‌زا موجب ایجاد مشکلاتی برای راه اندازی واحد‌های تولیدی شده به نحوی که بسیاری از تولید کنندگان در پیچ و خم این قوانین گرفتار می‌شوند.

بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از قوانین پیچیده است که برای حل این مشکلات باید برخی قوانین اقتصادی اصلاح شود.
او گفت: رئیس جمهور در سفر خود به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید، توجه به رهنمود‌ها و توصیه‌های مراجع عظام رابسیار ارزشمند دانست.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: توجه به معیشت و اقتصاد کشور از جمله رهنمود‌های مراجع عظام تقلید است که به رئیس جمهور توصیه کردند.

او در ادامه گفت: رئیس جمهور در این دیدار‌ها وعده داد که در ماه‌های آینده خبر‌های خوبی به مردم برسد و تیم اقتصادی دولت در تلاش است تا در چندماه آینده مشکلات موجود را برطرف کند.

مبارزه با فساد از شعار‌های محوری دولت سیزدهم است و بخش عظیمی از عوامل فساد در کشور از قوانین تورم زا سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه همدان گفت: ۳۹۶ قانون مدنی در کشور تصویب شده که ۱۲۲ هزار ماده قانونی در آن گنجانده شده است و همین موجب سنگ اندازی در مسیر تولید می‌شود.

به گفته شعبانی موثقی، در نظام قانونی برخی از کشور‌ها همچون فرانسه سه هزار و ۸۰۰ قانون تعریف شده است، ولی ما ۱۱ هزار قانون داریم که تولید کننده برای عبور از آن کار بسیار دشواری دارد.

او گفت: حوزه علمیه می‌تواند در این موضوع ورود پیدا کند، بنابراین اگر می‌خواهیم عدالت برقرار شود نیاز به اصلاح این قوانین داریم.

امام جمعه همدان گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به طور دائم مطالبه گری کنند ومطالبه گری مسئولان بخش زیادی از مشکلات را برطرف می‌کند.

او گفت: تشییع پیکر شهدا در بسیاری از استان‌های کشور، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این کشور متعلق به امام زمان (عج) و زهرای مرضیه (س) است.

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه سخنان خود گفت: تنها کشوری که جبهه مقاومت در برابر مستکبرین را حفظ کرده جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه همدان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت توانایی تاثیر گذاری در جامعه را دارد و می‌تواند رشد فرهنگی و پیشگیری از فساد را محقق کند.

او با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در برخی از روایات، حضرت زهرا مرضیه (س) با عنوان «لیله القدر» تعبیر شده و تشریح خبر از دسترسی به معرفت و شناخت حضرت زهرا (س) امر بسیار سختی است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: منطق فاطمه (س) منطق ابراهیم خلیل الله است ویک دختر ۱۸ ساله که در مقام پبامبر اکرم (ص) تربیت شده به این مقام رسیده است.

توجه به مقام شامخ حضرت زهرا (س) و حرمت اهل بیت (ع) از مظاهر بارز تقوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.