سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به ۹۴ میلی‌متر رسید

با احتساب بارندگی‌ها چند روز اخیر، میانگین بارش باران در استان طی سال زراعی جاری به ۹۴.۵ میلی متر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه -علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر در استان، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (اول مهر تا ۱۵ دی) که بارش‌ها به ۱۶۷ میلی متر می‌رسید، ۴۳ درصد و نسبت به میانگین بارش‌های بلند مدت ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ثلاث باباجانی با ۲۰۱ میلی متر بارندگی به عنوان پربارش‌ترین شهر استان و پاوه با ۱۹۷ میلی متر و جوانرود با ۱۲۶.۵ میلی متر بارش به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

قصرشیرین با ۳۴.۶ میلی متر، سومار با ۴۳.۷ میلی متر و حمیل با ۴۸ میلی متر بارندگی کم‌ترین بارش‌ها را در استان طی سال زراعی جاری داشته اند.

میانگین بارش‌های امسال شهر کرمانشاه را نیز ۸۹ میلی متر می باشد که این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از ۱۸۳ میلی متر بود ۵۱ درصد و نسبت به بارش‌های بلند مدت ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از امروز (پنج شنبه) تا اواسط وقت دوشنبه هفته آینده شرایط پایداری بر جو منطقه مستقر خواهد بود، در عین حال باید منتظر سرد شدن هوای شبانه و افزایش نسبی دمای روزانه باشیم.

با استقرار هوای سرد پیش بینی می‌شود حداقل دمای شبانه سنقروکلیایی به هفت درجه و کنگاور به ۶ درجه زیر صفر برسد تا سردترین نقاط استان باشند.

پیش بینی می‌شود به جز سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب دمای شبانه بقیه مناطق استان از امشب تا روز دوشنبه به کمتر از صفر درجه برسد.

حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه  نیز سه درجه زیر صفر است و حداکثر دمای فردا (جمعه) نیز به ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دمای شبانه به ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه تا پایان هفته آینده وارد جو استان خواهد شد و شرایط را برای وزش باد و بارندگی در استان فراهم می‌کند که البته اطلاعات دقیق‌تر آن روز‌های آتی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.