سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلماسی فعال اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه استان در دیپلماسی اقتصادی کاملاً فعال خواهد بود گفت: برای ارتباط اقتصادی با کشور‌های همسایه برنامه مدون داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، اظهار داشت: شناسایی بازار‌های هدف یکی از مولفه‌های مهم برنامه صادراتی استان است که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این زمینه نقش بسزایی بر عهده دارند.

 در سطح استانی به هیچ عنوان نباید مانع و مشکلی برای صادرکنندگان ایجاد شود.

 احصای فرایند‌ها و کاهش زمان ارائه خدمات به صادرکنندگان از سوی دستگاه‌های مسئول ضروری است.

با کسانی که در استان برای صادرات مشکل ایجاد می‌کنند باید برخورد شود.

شرایط استان برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید سهل‌تر از استان‌های دیگر باشد.

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان فرصت مغتنمی برای انتقال مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات به دولت و جذب اعتبارات مناسب در این حوزه است.

 راستی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:پیش‌بینی صادرات استان طی امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که در ۹ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار تحقق یافت.

 محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، معدنی و صنعتی عمده‌ترین محصولات صادراتی استان و کشور‌های ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان و امارات نیز کشور‌های اصلی هدف صادرات استان هستند.

 ۱۷۳۱ فقره کارت بازرگانی در استان طی امسال صادر شده است.

۳۷۰ صادرکننده در استان فعالیت می‌کنند که ۶ نفر از آنان طی امسال به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده‌اند و آذربایجان شرقی نیز از نظر صادرات در رتبه ۶ کشور قرار دارد.

تعدادی از صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی و مدیران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه به طرح مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات پرداختند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.