سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ملزم به پرداخت مالیات شدند

مسیحی گفت: اولین انتقال خودرو از کارخانجات سازنده به خریداران، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی گفت: اولین انتقال خودرو از کارخانه سازنده، وصل کننده قطعات داخلی و واردکنندگان خودرو به خریداران، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال می‌شود.

نرخ پرداختی این مالیات، یک درصد برای انواع خودرو‌های تولید داخل و دو درصد برای انواع خودرو‌های وارداتی است.

با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خرداد ١۴۰۰ از تاریخ ١٣ دی ١۴۰۰ و بر اساس تبصره (۲) ماده (۳۰) قانون مذکور، اولین انتقال خودرو از کارخانجات سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می‌شود.

واردکنندگان، تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان انواع خودرو ضرورت دارد که از تاریخ اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده (۱۳ دی ماه ۱۴۰۰) نسبت به پرداخت موظفی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
راهکاری برای مالیات
هر فرد زنده ای، برای کشور هزینه دارد. چون هر آدم زنده ای برای بقا به همنوعان و منابع کشور احتیاج دارد. اینها از بدیهیات است. نیاز و احتیاج با مصرف برآورده می‌شود. مصرف یعنی استفاده از خدمات پزشکان، کارگران، نظامیان و استفاده از خاک، هوا و آب و انرژی، تجهیزات، قوانین، امنیت، امکانات، تسهیلات و غیره. انسان زنده، خواستار و خواهان است. خواهان جان و زندگی و بقا. خواستن یا زنده ماندن و زندگی کردن  با مصرف محقق می‌شود. مصرف یا همان زندگی کردن یعنی هزینه داشتن برای کشور. مصرف کردن یعنی ایجاد ضرر و کمبود. یعنی ایجاد آلودگی، مصرف منابع، استهلاک، نظارت و استاندارد و غیره. مصرف بدون پرداخت سرمایه میسر نیست. یعنی هر چه بخواهید باید بهایش را بدهید. حال با تراکنش اینترنتی یا اسکناس. در این زمان پرداخت است که باید مالیات گرفته شود یا خساراتهای ناشی از مصرف، اخذ و تسویه گردد. هر کس بخواهد در این کشور زندگی کند باید بهایش را بپردازد. باید کار کند و مفید باشد و درآمد داشته باشد تا بتواند مصرف کند. تا رنج بکشد که لذت ببرد و لذت ببرد که بتواند مجددا رنج کار را تحمل نماید. اسکناس باید مکمل تراکنش اینترنتی باشد. یعنی حجم اندکی اسکناس وجود داشته باشد تا خلا ها و نواقص و ضعفهای روش تراکنش بانکی را جبران کند. اما حجم اسکناس نباید بقدری باشد که بشود راهی برای دور زدن پرداخت مالیات در هنگام تراکنش اینترنتی. آنچه که کم باشد، ارزشش بالا خواهد بود و همین گرانی، باعث اجتناب از هجوم به اسکناس برای فرار مالیاتی خواهد شد. این قاعده باید بدون تبعیض برای کل زنجیره تولید تا مصرف، برقرار باشد. بدون استثنا و تفاوت و افزودن جزئیات. چرا که افزودن جزئیات خود نیازمند نیرو و هزینه و نظارت برای تفکیک و ممیزی آن می باشد. دست گذاشتن روی دارایی های مردم و تعیین معیارهایی برای سبک و سنگین کردن این دارایی ها و اخذ مالیات با درصدهاي گوناگون، راه بجایی نخواهد برد و جز کلاف پیچیده ای، بهره ای نخواهد داشت، و سبب تبعیض، بی عدالتی، انواع فیلترهای ناقص، انواع فرار مالیاتی و دروغ و دورزدن و بداخلاقی خواهد شد. تکرار میکنم، هر کس بخواهد زنده بماند باید مصرف کند، مصرف برای کشور هزینه دارد و در زمان خرید کالا یا خدمات مصرفی، مالیات باید پرداخت گردد.
منصور
۱۲:۴۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
تولید کننده مالیات را از درامد خودش پرداخت نمیکنه // با گرانتر کردن کالا از جیب مصرف کننده میپردازد // یعنی تولید کننده و فروشنده کالا از درامدشان اصلا مالیات نمیپردازن
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
پس برای پرداخت همین یک درصد مالیات از جیب خریدار بیچاره، احتمالا باز چند درصد می کشن رو قیمت ها!!
محسن
۱۸:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
انزوای توان تعمیرات با مالیات.
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
درود به شرفتان