سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت خام در بازار‌ انرژی

به دلیل افزایش ذخایر سوخت آمریکا در بحبوحه کاهش تقاضا و اعمال مجدد برخی محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های جهان امروز بهای نفت نزولی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اوپک پلاس اعلام کرد به برنامه افزایش تولید خود به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز پایبند است. همچنین روز گذشته آمار‌های داخلی از مراکز نفتی آمریکا نشان داد در روز‌های اخیر ذخایر سوخت در این کشور به دلیل کاهش تقاضا افزایش داشته است. همین موارد بر بهای طلای سیاه در بازار انرژی تاثیر منفی گذاشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۱.۰۸ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام ست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۸ درصد کاهش، ۷۷ دلار و ۲۳ سنت در هر بکشه داد و ستد شد.

اوپک پلاس در جلسه روز سه شنبه خود عنوان کرد همچنان به تعهد خود برای افزایش تولید تا میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان ماه فوریه پایبند است.

بانک مرکزی آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد مقامات این کشور برای مهار تورم بی سابقه در آمریکا باید به دنبال راهکار‌های عملی باشند. در پی گزارش‌های بانک مرکزی آمریکا همچنین سهام این کشور در بازار‌های جهانی به شدت کاهش یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.