سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پکن از نقش منفی ارتش آمریکا در شیوع کرونا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از نقش منفی ارتش آمریکا در شیوع کرونا انتقاد کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور‌های مختلف به رعایت دستورالعمل‌های کرونایی پایبند نیستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، وانگ ونبین از ارتش آمریکا خواست به نقش منفی خود در شیوع کرونا میان شهروندان کشور‌های مختلف نگاهی بیندازد. او ادعای آمریکا درباره نقشی راهبردی در مبارزه با همه گیری کرونا را رد کرد.

پیشتر دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا با انتقاد از نقش نظامیان آمریکایی در شیوع سویه اومیکرون در اوکیناوا گفته بود نظامیان آمریکایی به دلیل امتیازات ویژه‌ای که دارند، مجبور به رعایت مقررات کرونایی ژاپن نیستند و این «مزیت ویژه» آنان باید لغو شود.

اینکه در پایگاه‌های نظامی آمریکا کانون همه گیری کرونا شکل گرفته، تهدیدی جدی برای جان و سلامت شهروندان است، موضوعی که منحصر به ژاپن نیست، زیرا چنین اتفاق مشابهی در آلمان و کره جنوبی هم رخ داده است.

پایگاه‌های نظامی آمریکا خود را بالاتر از قوانین کشور‌های میزبان می‌دانند و به مقررات و محدودیت‌های کرونایی پایبند نیستند. این موضوع، بی احترامی به جان مردم محلی و سلامت عمومی این کشورهاست.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، ارتش آمریکا به بزرگترین عامل شیوع کرونا تبدیل شده و این کنایه تلخی به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نقش رهبری شان در مبارزه با همه گیری کرونا در دنیاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.