سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین رویداد‌های حوادث خبری ۱۵ دی در استان فارس را بخوانید

مهم‌ترین حوادث ۱۵ دی سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه پانزدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۸ میلیارد لوازم خانگی احتکار در لارستان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۶۸ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد.

او گفت: دیروز ماموران پلیس آگاهی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم خانگی در یک انبار در شهر قدیم مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند یک هزار و ۴۸۵ دستگاه لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، آبگرمکن، گاز صفحه‌ای، فریزر، جارو برقی و پنکه احتکار را کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه احتکار یا قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ایست پلیس کازرون به کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک هزار و ۱۰۴ عدد بلندگو ضبط و پخش خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی کازرون حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو یک هزار و ۱۰۴ عدد بلندگو ضبط و پخش خودرو قاچاق کشف شد،  گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، گفت: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت‌های این پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۴۸ ساعت گذشته در خنج اجرا شد.

او گفت: در همین راستا ۵۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح ۷ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای چند واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبه‌ای و فصلی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

توقیف سمند و کشف ۶۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در عملیات دیشب ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، دیروز ماموران انتظامی داراب حین گشت زنی در محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز به یک سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

کلاهبرداری در مقابل دستگاه‌های خودپرداز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: فردی که از افراد سالخورده و کم سواد در هنگام انجام عملیات بانکی در جلوی دستگاه‌های خودپرداز کلاهبرداری می‌کرد در شیراز دستگیر شد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر کلاهبردای از یکی شهروندان مسن و کم سواد در زمان استفاده از خودپرداز‌های بانکی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و مطلع شدند که متهم با شناسایی افراد بی سواد، سالمند و ناتوان در جلوی دستگاه‌های خودپرداز به بهانه کمک، رمز آن‌ها را به دست می‌آورده و در فرصتی کوتاه کارت مال باخته را با کارت‌های تاریخ گذشته که به همراه داشته تعویض و سپس اقدام به خالی کردن حساب مال باختگان می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد ریال از افراد مسن و کم سواد در سطح شهرستان‌های شیراز و یاسوج اعتراف کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی گفت: بدون تردید اصلی‌ترین راه مقابله با این قبیل کلاهبرداری‌ها، آموزش افراد کم سواد و مسن نسبت به استفاده صحیح از خودپردازها، عدم اعتماد نابجا شهروندان به افراد غریبه و به کار بستن نکات امنیتی است.

دستبند پلیس بر دستان سارق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری یک سارق با ارتکاب به ۱۳ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری مرکز کوار قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس آباده 

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی "آباده" طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۴ خرده فروش و معتاد ۲ کیلو و ۳۵۰ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده گفت: دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۱۶ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت و خودرو مسروقه و دستگیری ۲ سارق در این خصوص، توقیف ۳۷ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی به دستگیری ۱۲ متهم توسط پلیس فتا و آگاهی و کشف ۱۹ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: از اولویت‌های پلیس ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش است.

کشف ۴۰ کیلو تریاک از پژو ۴۰۵

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی ۴۰ کیلو تریاک از پژو ۴۰۵ کشف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به هشدار پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا راننده متواری و تلاش برای دستگیری وی، گفت: در بازرسی از این خودرو ۴۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.