سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق دوز سوم واکسن کرونا به ۱۷ درصد مردم آذربایجان شرقی

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حدود ۱۷ درصد مردم آذربایجان شرقی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - درستی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طبق برخی تحقیقات دوز سوم  واکسن کرونا مصونیت کامل تری را به افراد می‌بخشد بر این اساس افراد به تزریق این دوز پس از سپری شدن سه ماه از زمان دوز دوم اقدام کنند؛ البته افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت کردند باید پس از چهار ماه از گذشت دوز دوم اقدام به دریافت مرحله سوم واکسیناسیون کنند.

تاکنون ۹۲درصد افراد بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دوز اول، ۸۳ تا ۸۴ درصد این افراد دوز دوم و حدود ۱۷ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تاکنون ۹۳درصد جمعیت دانش آموزی بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی و حدود ۸۰ درصد زنان باردار نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 موارد ابتلا به امیکرون در آذربایجان شرقی افزایش نیافته است و در چند روز گذشته افزایش ابتلا به این سویه جدید در استان گزارش نشده است.

 بستگان نزدیک افراد مبتلا به امیکرون در آذربایجان شرقی در سلامت هستند و خود مبتلایان نیز در اواخر دوران قرنطینه به سر می‌برند و از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

موارد بستری و ابتلا به کرونا نیز در آذربایجان شرقی در شرایط افزایشی قرار ندارد و اکنون ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

روزانه آزمایش کرونای ۴۵ تا ۶۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام می‌شود و روزانه چهار تا ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.