سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان بصورت مستمر پایش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان از ادامه همکاری‌های مشترک در پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان توسط تیم‌های کارشناسی تخصصی و محیط بانان بصورت مستمر پایش می‌شود و در سالجاری هیچگونه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مشاهده نشده است.

او گفت: مهم‌ترین مراکز تجمع پرندگان مهاجر در استان شامل تالاب میل مغان، سد گیلارلو، تالاب شورابیل، سد یامچی، دریاچه شهید غفاری پارس آباد و رود ارس است که با توجه به ممنوعیت شکار در استان، با هرگونه تخلف در حوزه صید و شکار و خرید و فروش حیات وحش برخورد قانونی می‌شود.

بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حفاظت محیط زیست استان در پایش وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: استان اردبیل جزء ۵ استان پر خطر کشور از نظر شیوع احتمالی این بیماری است و جهت جلوگیری از انتقال بیماری از پرندگان اهلی به وحشی و بالعکس، پایش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.