سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۶۳ زندانی به برکت مکتب سلیمانی

به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۶۳ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -صبح امروز و با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و در جوار مزار مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۶۳ مددجوی جرایم غیرعمد و جرایم سبک از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی غیرعمد و عمد سبک زندان‌های استان کرمان در مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: برگزاری پنجمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از حضور پرشور فوج‌فوج عاشقان و شیفتگان عرصه جهاد و شهادت است که از سراسر کشور و  دنیا بر مزار این شهید عزیز حضور پیدا می‌کنند.

به گفته موحد آن‌هایی که فکر می‌کردند با توطئه و اقدام شرورانه در ۱۳ دی ماه ۹۸ فرمانده مقاومت را ترور می‌کنند ، می‌توانند نور وجودی او را خاموش می‌کنند، غافل از این بودند که خورشید مکتب حاج قاسم در سپهر جبهه مقاومت و در دل جوانان امت اسلامی تابناک‌تر و درخشان‌تر از گذشته می‌تابد و مسیر مقاومت را روشن می‌کند.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: این روز‌ها ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی به‌ویژه از سوی مقام معظم رهبری به آزادگان دنیا معرفی شده است و شهادت سردار بزرگ جهان اسلام در سینه جوانان و مسلمان به‌ویژه جبهه مقاومت آتشی از کینه، نفرت و انتقام از مسببان، مجریان و عاملان این جنایت برافروخته است و هر روز شعله‌های این آتش پرحرارت‌تر و سوزنده‌تر می‌شود.

موحد گفت: اگر مجامع بین‌المللی که می‌دانند این اقدام شرارت‌آمیز سردمداران آمریکا با نقض تمام قواعد و مقررات حاکم بر روابط بین‌المللی و نقض حاکمیت عراق و ایران صورت گرفت و مسببان این جنایت مستحق سخت‌ترین مجازات هستند، اما از مجازات عاملان این جنایت و ترور عاجز هستند بدانند عجز نهاد‌های بین‌المللی مانع از آن نخواهد شد که این جنایتکاران بدون مجازات باقی بمانند.

موحد می‌گوید:آن‌ها خوب می‌دانند شعله آتش و کینه‌جوانان ایران اسلامی زندگی را بر آن‌ها راحت نمی‌گذارد و حتی اگر دقایقی به پایان عمر این جنایتکاران مانده باشد در چنگال مجازات الهی و خشم امت اسلامی مجازات می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همت خیران و تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه استان و اقشار مختلف بسیجی در سراسر استان کرمان ۵۶۹ زندانی از زندان آزاد شدند و توانستند یک نفر محکوم به قصاص را هم امروز از زندان آزاد کنند.

موحد گفت: امروز و در پنجمین مرحله نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی غیرعمد و عمد سبک زندان‌های استان کرمان ۱۰۰ زندانی به برکت نام و یاد حاج قاسم آزاد می‌شوند که ۶۳ نفر مددجوی جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عدد سن حاج قاسم سلیمانی هستند.

او گفت: بخش زیادی از محکومیت‌های مالی زندانیان را شکات گذشت کرده‌اند و ۷ میلیارد تومان ستاد دیه به صورت بلاعوض پرداخت کرده است تا زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

موحد با تاکید بر اینکه شکات در واقع خیران واقعی هستند و از بخش عمده مطالبات خود گذشت کردند، گفت: ۳۶ زندانی با ۲۸۳ میلیون وجه نقد و رضایت شکات از زندان آزاد شدند.

همچنین سردار نظری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دشمنان حتی از تصویر حاج قاسم می‌ترسند، زیرا مردم و مسئولان ما تفکر حاج قاسم را دنبال می‌کنند و این انتقام اصلی از دشمن است.

او گفت: استکبار فکر می‌کرد با حذف فیزیکی حاج قاسم، حضور ایران در محور‌های مقاومت برای ترویج انقلاب تمام می‌شود، اما هم‌اکنون میلیون‌ها حاج قاسم به وجود آمده است و هر روز که جلوتر می‌رویم، می‌بینیم، مردم ما حاج قاسم را بیشتر از مسئولان شناخته‌اند و در اوج سرما و در لحظه شهادت سردار سلیمانی تعداد زیادی از هم‌وطنان و زائرانی از دیگر کشور‌ها در گلزار شهدای کرمان حضور داشتند و آن لحظه را گرامی داشتند.

نظری گفت: دنبال این نیستیم ضربه ناگهانی بزنیم بلکه به‌تدریج دشمن را از پا می‌اندازیم و حضور و همراهی با انقلاب، نظام و شهدا بزرگترین ضربه به دشمن است.

او گفت: در شبکه‌های اجتماعی وقتی از یک نکته، مطلب و هشتک در مکتب حاج قاسم ترس دارند و اقدامات حقیقی و مجازی برای جلوگیری از این مکتب انجام می‌دهند، بدین معنا است که خون حاج قاسم بهترین مسیر را برای حفظ نظام و ترویج در دنیا ریل‌گذاری کرد.

به گفته این فرمانده نظامی ولایتمداری، به‌موقع عمل کردن، تاثیرگذاری با حرکت، بیان و در میدان بودن از ویژگی‌های سردار سلیمانی‌ست و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یکی از آرزو‌های حاج قاسم بود و حاج قاسم در بیت‌الزهرا می‌نشست و مشکلات قضایی مردم را با تماس با دادستان و رئیس کل دادگستری استان کرمان پیگیری می‌کرد.

نظری گفت:در این دو سال بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز همه خدمات برای گفتمان‌سازی و جریان‌سازی مکتب حاج قاسم را ادامه دادیم و از عدد سن حاج قاسم برای آزادسازی افراد و اجرای پروژه‌ها بهره می‌بریم و امروز ۶۳ مددجو آزاد می‌شوند و بهره برداری از ۶۳ پروژه آبرسانی را در دستور کار داریم.

او کفت: جریان‌سازی مکتب حاج قاسم در کشور آغاز شده و بزرگترین ضربه و انتقام از دشمن است هرچند اقدامات سخت هم قطعا ادامه می‌یابد، اما اقدام نرم فرهنگی، ترویج تفکر و اندیشه حاج قاسم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود.

نظری گفت: تاکنون زائرانی از بیش از ۵۳ کشور حتی کشور‌هایی مانند آمریکا که در ترور حاج قاسم دست داشتند به مزار شهید سلیمانی می‌آیند و این نشان می‌دهد نفوذ تفکر حاج قاسم تا کجا رفته است و مردم آن‌ها با دولت‌شان هم سو نیستند و این معنای نابودی آنهااست.

به گفته سردار نظری، مردمی‌شدن برنامه‌های گرامیداشت دومین سالروز شهدات سردار سلیمانی بهترین راه ترویج مکتب سلیمانی بود و مردم ما اسکان، پذیرایی و مراسم را برعهده گرفتند و بیش از ۸۰ درصد برنامه‌ها مردمی است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ارائه نظام فکری حاج قاسم و شهدا که همان نظامات امام و رهبری است را آغاز کرده‌ایم و پایان‌نامه‌هایی در این زمینه در دست نگارش و تدوین است و تاکنون ۳۰ نظامات را آماده کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه مسئولان نظامی و امنیتی از کشور‌های مختلف بر سر مزار شهید سردار سلیمانی حضور پیدا کردند، گفت: خون شهدا و خون حاج قاسم و ابومهدی مهندس موجب رشد و ترویج بیشتر نظام جمهوری اسلامی در دنیا شده است.

نظری همچنین از کمک نیرو‌های بسیجی و سپاهی به مردم در سیل جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده رفتند و دستگاه‌ها را به سمت این مناطق حرکت دادیم که نشان می‌دهد مکتب حاج قاسم مکتب کمک و خدمت به مردم است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.