سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت سالیانه ۲۰ هکتار حبوبات در استان همدان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سا لانه بیش از ۲۰ هکتار حبوبات در استان همدان کشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علی بایگانه گفت: سا لانه بیش از ۲۰ هکتار حبوبات در استان همدان کشت می‌شود وقرار است در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها حبوباتی که در تناوب با غلات کشت می‌شود را توسعه دهیم.

حبوبات دیم سابقه دیرینه‌ای در استان داشته و هر ساله ۲۰ تا ۲۳ هزار هکتار و در سنوات اخیر تا ۳۰ هکتار حبوبات در استان همدان به خاطر توجیه اقتصادی بالای آن کشت می‌شود.

او گفت: نخود به عنوان یکی از حبوباتی که در استان همدان و کرمانشاه کشت می‌شود ارقام بومی پا کوتاه بودند و بحث برداشت آن با کمباین امکان پذیر نبود و این ارقام مشکل را برطرف کرده و هزینه‌های تولید و کارگری را به دلیل برداشت مکانیزه کاهش داده است.

بایگانه در ادامه گفت: خوشبختانه ارقام پابلند حبوبات مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته، یاد آور شد: در تولید و تکثیر حبوبات پابلند در استان دارای دو شرکت بذری در این زمینه هستیم و اگر کشاورزان با این ارقام پا بلند بیشتر آشنا شوند و استقبال کنند این دو شرکت توانایی آن را دارند بذر مورد نیاز استان را در زمینه دیم ارقام پابلند تامین کنند.


به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بین گیاهان علوفه‌ای آبی یونجه استان همدان از نظر کیفیت و بذر یونجه یکی از استان‌های مطرح بوده و حائز رتبه است، اما با توجه به محدودیت منابع آبی که وجود دارد باید در کنار کشت یونجه همراه با انجام مدیریت مصرف آب، کشت گیاهان دیگری را هم در تناوب زراعی اراضی آبی داشته باشیم.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.