سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارشاد فارس:

شهید سلیمانی نمونه کامل و جامع انسان انقلاب اسلامی است

قانعی با بیان اینکه برخی جامعه شناسان معتقدند که حماسه مردم در تشییع سردار سلیمانی موجب زنده شدن دوباره انقلاب شده است، گفت: شهید سلیمانی را می‌توان نمونه کامل و جامع انسان انقلاب اسلامی دانست.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - حمیدرضا قانعی در آیین گشایش نمایشگاه عکس «سردار عشق» ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: تلاش میکنیم رویداد‌های فرهنگی و هنری را از گالری‌ها و فضا‌های گلخان‌های به میان مردم بیاوریم.

او گفت: شهادت سردار سلیمانی یکی از وقایع ماندگار در تاریخ انقلاب خواهد بود و همه ملت ایران این روز و تلخی‌ها و اضطراب‌های آن را به یاد خواهند آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: روز‌ها و ساعت‌های منتهی به شهادت سردار سلیمانی شد باید ثبت و خاطره نگاری شود تا در حافظه تاریخی ملت باقی بماند.

او با تأکید بر این که این مجموعه با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی تلاش میکند فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از گالری‌ها و فضا‌های گلخان‌های خارج کند و به میان و میدان مردم بیاورد، گفت: امیدواریم از این طریق به مردم یادآوری کنیم که علی رغم برخی مشکلات و کاستی‌ها در کنار یکدیگر هستیم و پای قهرمانی‌های ملت ایستادهایم.

قانعی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در هفته بصیرت برنامه‌های متعددی در قالب شب شعر، شب خاطره، ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س)، نمایشگاه عکس خبری سردار عشق و ... برگزار میشود.

او گفت: از آن جا که عکس‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند تصمیم گرفتیم برخی از عکس‌های سفر سردار سلیمانی و تشییع پیکر این شهید را در شیراز در قالب نمایشگاه عکس خبری در معرض دید عموم قرار دهیم؛ با این حال معتقدیم که جا دارد دقیق تر، جدی‌تر و با نگاهی بلند مدت‌تر برای این رویداد‌ها برنامه ریزی شود.

قانعی به نقش آفرینی کانون‌های مساجد در رویداد‌های فرهنگی و هنری استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد این است که برنامه ریزی‌ها و خلاقیت‌ها از سوی اعضای کانون انجام میشود و اداره کل، بیشتر نقش حامی و پشتیبان را دارد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هر چه اتاق فکر تشکیل شود و گروه‌های متعدد پای میز کار بیایند وقتی اراده مردم پای کار نباشد، نتیجه برنامه‌ها کلیش‌های میشود.

قانعی در پایان با تأکید بر این که برنامه ریزی‌ها باید به گون‌های باشد که نقش آفرینی مردم در تحقق رویداد‌های فرهنگی و هنری بیشتر دیده شود، گفت: خیلی به دنبال این نیستیم که خودمان در صف اجرا باشیم بلکه بر عکس اعتقاد داریم یکی از ظرفیت‌هایی که میتواند به عنوان ظرفیت‌های مردمی حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار بگیرد کانون‌های پرورش فکری مساجد است.

عکاسان خبری این نمایشگاه را عباس امیری از روزنامه نیم نگاه، امین برنجکار از خبرگزاری مهر، الهه پورحسین از خبرگزاری صداوسیما، محسن تورع از خبرگزاری شبستان، طاهره حیاتی از روزنامه سبحان، محمدرضا دهداری از خبرگزاری ایسنا، امیر صادقیان از خبرگزاری تسنیم، امین فائضی از خبرگزاری ایکنا، محمدرضا فربود از خبرگزاری فارس، رضا قادری از خبرگزاری ایرنا، احمدرضا مداح از خبرگزاری برنا و حدیث فقیری از خبرگزاری فارس تشکیل میدهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.