سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استمرار طرح شهید سلیمانی در کرمانشاه/ بیش از ۱۱ هزار بسیجی همکاری دارند

گام ششم طرح شهید سلیمانی بیشتر بر مبنای مشارکت حداکثری مردم در راستای برنامه‌ریزی برای مقابله هر چه بیشتر با سویه جدید کرونا، اُمیکرون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه،گفت: طرح شهید سلیمانی از ۲۲ آبان‌ماه سال ۹۹ با حضور وزیر وقت بهداشت در کرمانشاه استارت خورد و تا به امروز پنج‌گام از این طرح گذرانده‌ایم و دستورالعمل گام ششم را نیز دریافت کردیم.

این پنج‌گام در ابتدا با غربالگری و رصد بیماران خانواده‌ها و وابستگان آن‌ها، حضور بسیجیان و کادر درمانی در مرکز و بالاخره تا گام پنجم که به واکسیناسیون رسیدیم و با کمک بسیجیان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارت موفقیت‌های خیلی خوبی را کسب کردیم.

وظیفه تیم‌های نظارتی، نظارت بر اماکن عمومی و مراکز بود و برنامه تیم‌های مراقبتی بیشتر برعهده دانشگاه علوم پزشکی بود هر چند بسیجیان همکاری فعالی داشتند و، اما تیم‌های حمایتی؛ یک‌هزار و ۴۴۰ تیم حمایتی در سطح استان تشکیل شد که ضمن سرکشی به خانواده‌های درگیر کرونا با اهدای بسته‌های معیشتی سعی بر قرنطینه کردم آن‌ها داشتیم.

 تهیه جهیزیه، مرمت منازل، آزادسازی زندانیان، کمک به خانواده‌های درگیر کرونا و... را از دیگر خدمات ارائه شده در قالب طرح شهید سلیمانی می باشد و  ۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر تعداد بسیجیان همراه تا گام پنجم شهید سلیمانی بوده، اما تعداد کل بسیجیانی استان که از ابتدای کرونا در مباحث مختلف کرونا همکاری داشتند ۳۴ هزار و ۷۳۷ نفر بوده است.

۱۱ هزار و ۸۲۸ گروه جهادی در بحث کمک مؤمنانه در سطح استان تشکیل شد و ۵ هزار و ۷۵۳ نفر بسیجی در بیمارستان‌ها به عنوان و کمکی و همراه بیمار با ما همکاری داشته است.

تعداد اماکن ضدعفونی شده ۲۶ هزار و ۴۵۴ مکان است که از ابتدای بیماری کرونا ۳۷۸ هزار و ۷۵۹ بسته معیشتی و ۳۱۹ هزار ۱۴۶ بسته بهداشتی و بیش از ۶ میلیون ماسک توزیع شده است.

۶۸۷ مورد جهیزیه تهیه و ۱۵۸ مورد منزل در طرح شهید سلیمانی مرمت و بازسازی شده است و به بیش از ۶۰۰ هزار نفر در مبحث کرونا خدمات آموزشی ارائه شده است.

۱۷ هزار و ۸۷۳ بسته دارویی در بحث کرونا تهیه شده و یک‌هزار و ۱۲ زندانی از ابتدای این طرح تا به امروز از بند آزاد شده است.

گام ششم این طرح بیشتر بر مبنای مشارکت حداکثری مردم در راستای برنامه‌ریزی برای مقابله هر چه بیشتر با سویه جدید کرونا، اُمیکرون است.

باید درصد واکسیناسیون را به بالای ۹۵ درصد برسانیم و رعایت پروتکل‌ها را به بیش از ۸۰ درصد و همچنین از توان تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.