سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشبرد پروژه راه آهن خراسان جنوبی با ورود صندوق توسعه ملی

هیات عامل صندوق توسعه ملی با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در خصوص پرداخت تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل قول مساعد داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند- در جلسه دیدار رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی  با استاندار  مقرر شد که این صندوق، مساعدت لازم را برای پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل انجام دهد که این تصمیمی مهم و گامی بزرگ در پیشبرد پروژه راه آهن استان است.

از دیگر مصوبات این جلسه نیز این بود که با نظر مساعد رئیس هیئت عامل، موضوع تامین ۲۰ درصد سهام مالکانه توسط سرمایه‌گذار به صورت تدریجی (کسر ۲۰ درصد از صورت وضعیت کارکرد سرمایه‌گذار) در هیئت امنای صندوق توسعه ملی طرح و تصویب شود.

 اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در جلسه دیدار استاندار خراسان جنوبی با  غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی حضور داشتند.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزو‌های دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسئولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل راه‌آهن قطعه یونسی - بیرجند از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.