سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد علوم پزشکی شیراز هشتمین عضو انجمن جراحان روده دنیا

دکتر حامد نیکوپور رئیس مرکز بازتوانی روده بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز هشتمین عضو انجمن جراحان روده دنیا شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز - دکتر حامد نیکوپور جراح کبد و پانکراس، مجاری صفراوی و پیوند روده گفت: مرکز بازتوانی روده بیمارستان فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز به مدت ۳ سال راه اندازی شده است.

او گفت: پیش از راه اندازی این مرکز، درصد مرگ و میر بیماران گرفتار مشکلات روده ۶۰ در صد بود که با راه اندازی بخش توانبخشی روده در این بیمارستان، این درصد به ۱۰ رسیده است.

 نیکوپور گفت: متخصصان این مرکز در شیراز، تاکنون جان بیماران زیادی را نجات داده اند؛ مرکزی که در بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا ابوعلی سینا راه اندازی شده است و با فعالیت آن، ایران در زمره معدود کشور‌هایی قرار گرفته که در زمینه بازتوانی روده فعالیت می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرکز بازتوانی روده در بیمارستان پیوند شیراز را تنها مرکز بازتوانی روده بزرگ سال در آسیا عنوان کرد که با کسب نتایج موفقیت آمیز در درمان مشکلات روده، با مراکز مهم اروپا و آمریکا برابری می‌کند.

او گفت: با توجه به اینکه موفقیت پیوندروده نسبت به دیگر اعضا پایین‌تر و حدود ۵۰ درصد است، در این مرکز اولویت درمان بیماران روده‌ای با بازتوانی و توانبخشی است و پیوند آخرین مرحله درمان برای بیماران حاد است.

به گفته دکتر نیکو پور امسال تاکنون ۸ پیوند روده که معمولا پیوند روده، پیوند چندعضوی است در این بخش انجام شده است.

شفیعی خانی متخصص فارماکوتراپی مرکز پیوند شیراز گفت: با وجود نداشتن تجهیزات کامل بویژه نبود امکان تغذیه وریدی در منزل که در درمان و توانبخشی بیماران روده نقش اساسی دارد، اما کسب نتایج موفقیت آمیز و مشابه با مراکز پیشرفته دنیا، بسیار مطلوب بوده است.

او گفت: امسال متخصصان این بخش برای حضور در کنگره جهانی روده که به صورت مجازی در بهمن ماه برگزار میشود، دعوت شده اند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.