سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها و امور مراتع کشور گفت: خراسان جنوبی رتبه اول توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه را در کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند- بهزادی گفت: پارسال به طور میانگین ۱۱۶ هزار و ۷۰۰هکتار در کشور توسعه گیاهان دارویی داشتیم که ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به خراسان جنوبی بوده و این استان بیشترین سطح توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور را داشته است.

وی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گیاه آنغوزه تلخ و شیرین را در این استان داشتیم که بهترین نوع آنغوزه شیرین دنیا در طبس کشت می‌شود و از لحاظ کیفی بالاترین کیفیت را در سطح دنیا دارد.

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها و امور مراتع کشور گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کردیم .

به گفته بهزادی برای ۸ میلیون و ۳۶۱ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیشتر از آن یعنی هشت میلیون و ۸۹۵ هزار هکتار ممیزی شده است و با توجه به عملکرد خوب خراسان جنوبی اعتبار خوبی را هم برای طرح‌های توسعه کشت گیاهان دارویی  اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: مجموع عرصه‌های منابع طبیعی کشور ۱۳۴ و ۴ دهم میلیون هکتار است که ۸۴ و ۸ دهم میلیون هکتار از آن مراتع کشور است.

 مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها و امور مراتع کشور گفت: شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع طراحی شد و بیش از ۸۰ میلیون هکتار در کشور ممیزی شد.

بهزادی گفت: تعداد دام موجود در کشور ۷۹ میلیون راس است که دو برابر ظرفیت مراتع کشور است و ۳۵۰ هزار پروانه چرا داده شده که ۹۸۱هزار خانوار از عرصه‌های مرتعی در کشور استفاده می‌کنند و این ۶ برابر ظرفیت مجاز مرتع‌های کشور است.

انتهای پیام / ط ا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.