سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان :

حدود ۳ هزار روستایی و عشایر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: بیش از ۲ هزار روستایی و عشایر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان از همدان- وهب مختاران گفت: در راستای توسعه و ترویج اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۲۰ نفر از روستاییان و عشایر استان همدان از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

به گفته او اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان و مناطق محروم، ارایه و توسعه این آموزش‌ها با هدف ایجاد اشتغال در روستا‌ها از مهاجرت روستاییان و نیرو‌های مولد کار به سمت شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان  گفت: این آموزش‌ها در قالب برگزاری ۱۳۰ حرفه مهارتی از سوی واحد‌های ثابت و سیار روستایی و عشایری به صورت حضوری و مجازی در ۸۳ روستا به علاقه‌مندان ارائه شده است.

مختاران گفت: پرورش زنبورعسل، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه از رشته‌های آموزش داده شده به روستاییان همدان است.

او، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستا‌ها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزش و ارتقا مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

مختاران گفت: نیاز‌های منطقه‌ای روستاییان برای توسعه کسب و کار‌های روستایی شناسایی و در اختیار برنامه ریزان آموزشی قرار گرفته است تا آنان نیز آموزش‌های مورد نیاز را با توجه به شرایط منطقه‌ای هر روستا تبیین و ارائه کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.