سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسیر ثروت‌آفرینی از علم، هموارتر می‌شود

مسئول توسعه زیست بوم فناوری ستاد توسعه علوم شناختی گفت: با تشکیل کارگروه توسعه زیست بوم شناختی، مخترعان و دانشجویان می‌توانند، ایدهایشان را عملیاتی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- محمد مهدوی گفت: با هدف کمک به راهیابی نتایج و دستاورد‌های حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به بازار کسب و کار و تجاری سازی محصولات و ابزار‌های حوزه علوم شناختی، کارگروه توسعه زیست بوم شناختی در این ستاد تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

مسئول توسعه زیست بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معتقد است با تشکیل و فعالیت این کارگروه، تلاش می شود تا دستاورد‌های مخترعان و دانشجوهایی که به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانستند ایده و طرح های خودشان را عملی و پیاده سازی کنند و از راه علم به ثروت برسند،  تحت حمایت این ستاد در راستای تبدیل علم به ثروت، و تجاری سازی کردن محصولاتشان، وارد بازار خدمات و مصرف شدند.

این کارگروه می‌کوشد با همکاری سایر بازیگران این عرصه از جمله صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری، ابزار‌های تامین مالی مناسب اعم از انواع سرمایه گذاری و سایر ابزار‌ را به صاحبان دستاورد‌های اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی معرفی کند تا محصولات، تجهیزات، ابزار‌ها و آزمون‌ها در حوزه شناختی با نظارت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی وارد بازار شوند.

مهدوی رشد نسبی محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف و خدمات را از دلایل تشکیل و فعالیت کارگروه توسعه زیست بوم شناختی دانست و گفت: این کارگروه مشاوره‌های کسب و کار و جذب سرمایه گذار، تهیه طرح‌های توجیهی، راهنمایی برای استفاده بهینه از تسهیلات نهاد‌ها و مراکز و تمامی راهکار‌های کمک به تسهیل ورود به بازار را در اختیار صاحبان دستاورد‌های طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت این ستاد، قرار می‌دهد.

به گفته مسئول توسعه زیست بوم فناوری و خدمات شناختی، برای تحقق اهداف کارگروه توسعه زیست بوم شناختی، با شرکت‌های معتبر کارگزاری در حوزه تجاری سازی و کسب و کار همکاری خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.