سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوناما:

طالبان باید رعایت حقوق بشر را در افغانستان تضمین کنند

یوناما در واکنش به قوانین جدید طالبان برای زنان  گفت اقدامات اخیر طالبان به معنای زندانی کردن زنان از راه بستن فرصت‌های حرکت آزادانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ معاون دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در دیدار با شماری از زنان فعال در این کشور گفته است که طالبان باید رعایت حقوق بشر را در افغانستان تضمین کنند.

دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به قوانین جدید طالبان برای زنان  گفت اقدامات اخیر طالبان به معنای زندانی کردن زنان از راه بستن فرصت‌های حرکت آزادانه است.

 یوناما با نشر اعلامیه‌ای گفت این دیدار به منظور حمایت از زنانی که از حقوقشان برای کار و مشارکت در زندگی اجتماعی دفاع می‌کنند، انجام شده است.

در این اعلامیه آمده‌ است که حقوق بشر هرگز نباید محدود شود و همچنین طالبان مسئولیت دارند تا اطمینان بدهند که افغانستان کشوری است که حقوق بشر در آنجا برای همه به‌طور یکسان تضمین می‌شود.

طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های زیادی برای زنان وضع کرده‌اند. طالبان به زنان اجازه‌ کار در ادارات دولتی را نداده است و دختران بالاتر از صنف ششم مکتب را از آموزش محروم کرده است.

در آخرین مورد وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به رانندگان موترهای مسافربری توصیه کرده است تا از سوارکردن زنان بدحجاب در موترهایشان خودداری کنند و نیز زنان بدون محرم شرعی را در مسافت های طولانی انتقال ندهند.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: یوناما ، زنان ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.