سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض عضو شورای شهر به کندی فرایند ممیزی املاک شهر تهران

مهدی عباسی گفت: شهرداری‌ها موظف‌اند هر ۵ سال ممیزی را انجام دهند که آخرین آن مربوط به سال ۹۰ بوده است و پس از آن این کار انجام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: تذکر من در خصوص فرآیند ممیزی املاک در شهرداری تهران است، این فرایند از سال ۹۹ آغاز شده و بازنگری‌هایی هم داشته است و مطابق قانون شهرداری‌ها موظف‌اند هر ۵ سال این ممیزی را انجام دهند که آخرین آن مربوط به سال ۹۰ بوده است و پس از آن این کار انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: ممیزی املاک در به روز شدن اطلاعات وضعیت املاک بسیار مهم است، شهرداری باید تعداد ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد کاربری را ممیزی کند که طبق برنامه ریزی شهرداری ممیزی مرحله ششم با زمان بندی ۵ ساله پیش بینی شده است و هرساله ۲۰ درصد املاک و اراضی سطح شهر با اعزام ماموران برداشت و اطلاعات مربوطه در سامانه بارگذاری می‌شود.

به گفته عباسی، در حال حاضر این فرایند با مشارکت دفاتر خدمات الکترونیکی در حال انجام است، اما طبق اخبار رسیده، روند کار بسیار کند است و تعداد ۹۰۰ هزار واحد توسط این دفاتر برداشت شده و در فرایند تعیین نهایی، اطلاعات این تعداد به ۲۰۰ هزار مورد رسیده است، به نظر می‌رسد موضوع ممیزی زمان زیادی طول کشیده و تحولات شهر این برداشت را غیر معتبر خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید در روش برداشت اطلاعات بازنگری کند و از روش‌های نوین و به روز کمک گیرد.

پیش از این، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفته بود که با اجرای طرح ممیزی املاک، علاوه بر جمع آوری اطلاعات شهری، نیاز‌های شهر جهت برنامه ریزی‌های آینده تعریف و طبقه بندی می‌شود و با ممیزی املاک و به دست آمدن اطلاعات، مدیران شهری می‌توانند بر اساس اطلاعات، نقشه راه خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.