سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس‌ها و پیامک‌های جعلی قرعه کشی‌ها یکی از روش‌های فریب افراد

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: تماس‌های تلفنی از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک روشی جهت ترغیب کاربران برای انجام خواسته کلاهبرداران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ امین یادگار نژاد،رئیس پلیس فتا کرمان گفت: همواره مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های خاص سعی دارند طعمه‌های خود را انتخاب و با جلب اعتماد قربانیان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

او گفت: برقراری تماس‌های تلفنی از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و... از مهم‌ترین روش‌ها برای ترغیب کاربران به انجام خواسته موردنظر است، گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها به عنوان برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتور‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد.

سرهنگ یادگار نژاد در خصوص این نوع از کلاهبرداری گفت: اکثر این تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و پیگیری اهداف مجرمانه طراحی‌شده‌اند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه سوءاستفاده از اعتماد شاکی نقطه اشتراک بسیاری از جرائم سایبری و پرونده‌های تشکیل‌شده است می گوید: پس شهروندان باید بیشتر مراقب بوده و موارد ایمنی به‌ظاهر کوچک را جدی گرفته و به هرکسی اعتماد نکنند.

او می گوید: گاهی اوقات برخی از کاربران در قرعه‌کشی‌هایی که شرکت نکرده‌اند، برنده می‌شوند؛ پس هم‌وطنان عزیز قبل از انجام هر کار در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی آن کمی دقیق و حساس باشند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به هموطنان توصیه کرد در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و واریز وجه به‌حساب شان، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار داده و نیازی به اعلام سایر اطلاعات بانکی از قبیل رمز‌های عبور نیست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پیامک جعلی ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.