سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با نزول رحمت الهی؛

فارس روزی بدون سوگ کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته سپری کرد

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شبانه‌روز گذشته فوت بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در این استان ثبت نشده و مجموع جان‌باختگان همان هفت هزار و ۴۱۲ مورد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع  بیماری کرونا یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۸۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۲ هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۸۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۸ هزار و ۶۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۷۸ هزار و ۱۰۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۸۴۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۰۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع بیماری هفت هزار و ۴۱۲ مورد است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۰۳ هزار و ۲۳۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۱۰۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۵۴ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ دُز نوبت دوم و ۴۲۹ هزار و ۵۳۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.